همشهری آنلاین: متخصصان به تازگی هشدار داده‌اند که محدودیت فضا اینترنت را تهدید می‌کند، اما اینترنت در معرض خطر کاملا متفاوت دیگری نیز قرار دارد: کوسه‌ها.

کوسه

براساس گزارش نتورك ورلد، شركت گوگل مجبور است براي محافظت از كابل‌هاي اطلاعاتي زيردريايي خود در برابر تيزي دندان‌هاي كوسه‌ها از موادي پيشرفته استفاده كند.

كابل‌هاي فيبر نوري مسئوليت حمل ترافيك اينترنت جهان را به دوش دارند،‌از اين رو بايد در برابر گره‌هايي كه موجب شكسته شدن فيبرها مي‌شوند،‌و همچنين در براي گزش كوسه‌ها كه مي‌توانند به‌كلي فيبرها را پاره كنند، محافظت شوند.

شركت گوگل نيز براي محافظت از كابل‌هاي ارزشمند خود كه از زير اقيانوس آرام عبور كرده‌اند،‌ در برابر گزش احتمالي كوسه‌‌ها، از موادي شبه كولاري استفاده مي‌كند. كولار فيبري تركيبي، بادوام و مقاوم است كه گوگل از آن براي افزايش استحكام و عايق كردن كابل‌هاي خود استفاده مي‌كند.

کوسه

در كابل‌هاي فيبر نوري از ليزر براي ارسال اطلاعات استفاده مي‌شود. سرعت ارسال اطلاعات در اين كابل‌ها مي‌تواند به يك گيگابايت بر ثانيه نيز برسد،‌سرعتي كه 100 برابر بيشتر از سرعت ارسال اطلاعات در كابل‌هاي مسي است كه كوسه‌ها هيچ علاقه‌اي به آنها ندارند.

كابل‌ها براي مقاوم‌سازي در برابر كوسه‌ها ابتدا در لايه‌اي پلاستيكي پوشيده مي‌شوند و سپس در لايه‌اي محافظ از مواد شبه كولار قرار گرفته و در نهايت با غلافي از پلي‌اورتان پوشانده مي‌شوند. اين عايق‌بندي‌ها نه‌تنها مانع از حركت و ايجاد گره در طول كابل‌ها مي‌شوند، از ايجاد ميدان مغناطيسي و نشت سيگنال‌هاي الكتريكي نيز ممانعت كرده و از جذب كوسه‌ها توسط اين ميدان‌هاي مغناطيسي ممانعت مي‌كنند. گفته مي‌شود نشت سيگنال‌هاي الكتريكي از فيبرهاي نوري باعث مي‌شود كوسه‌ها به اشتباه افتاده و آن را با شكار اشتباه بگيرند و به سوي آن حمله كنند.

کد خبر 269339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha