همشهری‌آنلاین: مدیرکل ستاد مدیریت بحران ایلام گفت: شمار آسیب دیدگان زمین لرزه صبح امروز مورموری از توابع شهرستان آبدانان به ۲۵۰ نفر افزایش یافته است.

فارس نوشت: امین صابری نیا رئیس اورژانس کشور نیز گفت: کار انتقال مصدومان زلزله به خوبی در حال انحام است و تاکنون 80 نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. حال همگی آنها خوب است و جای نگرانی وجود ندارد، هیچ کشته‌ای نیز تاکنون نداشته ایم.

وی گفت: از تعداد 80 مصدوم این زلزله 36 نفر در مرکز بهداشتی- درمانی مورموری منتقل شدند که 16 نفرشان مرخص شدند و 30 نفر دیگر هنوز تحت درمان هستند.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: 30 نفر از مصدومان نیز به بیمارستان آبدانان منتقل شدند که از این تعداد نیز تاکنون 14 نفر مرخص شده اند.

وی اضافه کرد: تعدادی از مصدومان نیز با وسایل شخصی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، 2 نفر از مصدومان نیز با آمبولانس به بیمارستان گنج علیان دزفول منتقل شدندکه یکی یک زن 40 ساله است که ضربه مغزی شده است اما هوشیاری و حال نسبتاً خوبی دارد و جای نگرانی نیست.

وی افزود: مصدوم دیگری که به دزفول منتقل شد یک مرد 29 ساله است که از ناحیه گردن دچار پارگی شده است که در حال درمان است.

صابری نیاز گفت: نکته مهم در این زلزله این است که از صبح تاکنون 40 پس لرزه در مورموری رخ داده است که بزرگترین آنها ساعت 9 و 45 دقیقه به بزرگی 6 ریشتر بوده است.

وی گفت: تنها نگرانی ما اکنون تأمین آب آشامیدنی برای زلزله زدگان و پیشگیری از بیماریهای محیطی است.

وی ادامه داد: نیروهای بهداشتی و درمانی و اورژانس در منطقه مستقر و در حال آماده باش هستند و هم اکنون 17 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در مورموری مستقر است.

خبرگزاری مهر نیز از خسارت 70 درصدی به مناطق زلزله زده خبر داد.

کد خبر 269216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha