چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

شراره داوودی: به میانه‌های تابستان رسیده‌ایم، روزهای گرم و کشداری که هرچه می‌گذرد، تمام نمی‌شوند. ساعت‌ها آن‌قدر طولانی می‌گذرند که فقط به‌دنبال راهی برای فرار از این‌همه گرما و آلودگی و گرد و غبار هستیم.

داستان روزهای تابستان

هركسی برای خودش برنامه‌ای دارد و كاری می‌كند. بعضی‌ از كارها بین همه مشترك است، مثل خوابیدن‌ و كلاس رفتن‌، اما بعضی نوجوان‌ها كارهای دیگری هم می‌كنند تا بتوانند روزشان را به شب برسانند.

در این میان پای صحبت دو نوجوان می‌نشینیم كه ببینیم برنامه‌هایشان از صبح تا شب چه‌طور می‌گذرد؟

* * *

هومان ۱۴ساله و می‌خواهد سال دوم راهنمایی یا هشتم متوسطه اول را شروع کند، خردادماه با تمام‌شدن امتحان‌ها، به قول خودش خوش‌گذرانی‌هایش شروع شده. از نظر او اوقات فراغت، یعنی انجام‌دادن کارهایی که از آن‌ها لذت ببرد. روزهای زوج و فرد هومان باهم فرق می‌کنند، اما او در هر دو روز خیلی خوشحال است.

صبح روزهای زوج دو کلاس فوتبال و بسکتبال می‌رود که چون ورزش دوست است، هر دو را خیلی دوست دارد. از طرفی دلش می‌خواهد در تیم فوتبال باشگاهش هم حضور داشته باشد، به‌خاطر‌همین در فوتبال انرژی زیادی می‌گذارد.

بعد از ورزش، استراحتی همراه با بازی‌های رایانه‌ای را بیش‌تر می‌پسندد. پلی‌استیشن دستی و تلفن همراه، اصلی‌ترین دستگاه‌های بازی‌های او هستند و ساعت‌های طولانی بدون این‌که خسته شود و یا حتی از جایش حرکت کند، با آن‌ها بازی می‌کند.

البته هومان روزهای فرد به کلاس زبان انگلیسی می‌رود و خودش کلاس رفتن را دوست دارد، درس خواندن زمان کمی از وقت او را می‌گیرد و در وقت‌های دیگر هم‌چنان بازی می‌کند. بیرون رفتن با دوستان مدرسه‌ای و استخر رفتن هم هر از گاهی بخشی از اوقات فراغت او را پر می‌کنند.

* * *

زندگی نیلوفر خیلی آرام‌تر از هومان است. نیلوفر ۱۶ ساله، امسال به‌دوم دبیرستان می‌رود، رشته‌ی موردعلاقه‌اش گرافیک است و از هرچه درس خواندن بیزار! با تمام شدن امتحان‌هایش، آزادی به دست آورد و کارهایی را انجام می‌دهد که در دست دارد. البته هیچ‌کدام از برنامه‌هایش شامل کلاس درسی یا ورزشی نمی‌شود.

او می‌گوید تلفن همراهش را از خودش جدا نمی‌کند و بهترین سرگرمی‌اش هم گشت‌وگذار در اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند با دوستانش در ارتباط باشد.

در واقع اگر داستان یک روز تابستانی او را بخواهی بشنوی، همه‌اش در تلفن همراهش خلاصه می‌شود، با آن بازی می‌کند، از دنیا باخبر می‌شود، حرف می‌زند، کتابی باشد می‌خواند و خلاصه همه‌چیز.  البته فیلم و سریال دیدن را هم دوست دارد و اگر دلش رضایت بدهد که گوشی را کنار بگذارد، حتماً سریال می‌بیند.

بعضی روزها هم اگر خیلی حوصله‌اش سر برود، بیرون رفتن با دوستان یا اعضای فامیل را بیش‌تر دوست دارد و همین کار را انجام می‌دهد.

حتماً برای هرکدام از نوجوانان، روزهای تابستان رنگ و بویی دارند. داستان این روزهای ما با هم متفاوت است، اما بی حوصلگی وجه مشترک همه‌ی روزهای بلند تابستان است.

کد خبر 269131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha