چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رابین ویلیامز بازیگر و کمدین آمریکایی در روز دوشنبه ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد)‌در خانه‌اش در نزدیکی شهر تیبورون کالیفرنیا مرده یافت شد. او در هنگام مرگ ۶۳ ساله بود.

به نوشته لایوساینس پرسنل اورژانس ویلیامز را در حالت ناهشیار و بدون تنفس در ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی یافتند و او در ساعت ۱۲.۰۲ بعدازظهر مرده اعلام شد.

مقامات و بازپرسان در حال بررسی شرایطی هستند که به او مرگ او انجامیده است. اما گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که مرگ او به علت خفگی ناشی از دارزدن به قصد خودکشی بوده است.

یکی از نمایندگان ویلیامز به مطبوعات گفت: رابین ویلیامز امروز صبح درگذشت. او در این اواخر با افسردگی شدید دست و پنجه نرم می‌کرد. این فقدانی ناگهانی و مصیبت‌بار است. خانواده او با احترام خواستار آن است که حریم خصوصی‌شان در حالی که زمانی بسیار سخت سوگوار هستند، رعایت شود.

بر اساس آمار موسسه‌های ملی بهداشت آمریکا (NIH) افسردگی عمده (major depression) شایعترین اختلال روانی در این کشور است. تخمین زده می‌شود که ۱۶ میلیون نفر از بزرگسالان آمریکایی دست کم یک بار یک اپیزود افسردگی عمده یا بروز علائم افسردگی را در سال گذشته تجربه کرده‌ باشند.

با وجود رایج بودن بسیار این بیماری، بسیاری از مردم دقیقا نمی‌دانند که افسردگی به چه معنا است و اغلب فکر می‌کنند افسردگی همان غم و اندوه است.

استفن ایلاردی، استادیار روانشناسی بالینی در دانشگاه کانزاس در بلاگی در وب‌سایت Psychology Today در این باره می‌نویسد: افسردگی (Depression ) یکی از کلماتی است که بیش از هر کلمه دیگری به طور تاسف‌باری در زبان انگلیسی درباره آن سوءتفاهم وجود دارد. هنگامی که مردم در مکالمات روزمره به افسردگی اشاره می‌کنند، معمولا منظورشان وضعیتی با وخامت بسیار کمتر از آن چیزی است که این اختلال روانی واقعا شامل آن می‌شود. در واقع این اصطلاح در زبان مردم عموما به عنوان مترادف با اندوه صرف به کار می‌رود

اینها حقایقی است که درباره بیماری افسردگی باید بدانید:

  • گرچه افسردگی عمده ممکن است افراد در هر سنی را مبتلا کند، میانه سنی برای شروع این اختلال ۳۲.۵ سال است.
  • افسردگی در میان زنان شایع‌تر از مردان است.
  • مردان دچار افسردگی با احتمال بیشتری نسبت به زنان افسرده به مصرف مواد غیرمجاز روانگردان روی می‌آورند. مردان افسرده همچنین ممکن است افسردگی‌شان را با روی آوردن به گریزگاه‌هایی پنهان کنند، برای مثال تماشای تلویزیون، انجام بازی‌های ورزشی یا کارکردن مفرط، یا پرداختن به رفتارهایی خطرآفرین.
  • تشخیص علائم مردان افسرده ممکن است برای دیگر افراد مشکل‌تر باشد، و این بیماری در مردان با فراوانی بیشتری تشخیص‌داده نشده باقی می‌ماند.
  • مردان دچار افسردگی با احتمال بیشتری نسبت به زنان افسرده ممکن است دست به خودکشی بزنند. مردان دچار افسردگی ممکن است مدت طولانی‌تری بدون تشخیص یا درمان بمانند، و بنابراین مردان دچار مشکلات سلامت روانی مخرب‌تری می‌شوند.
  • علائم افسردگی فراتر از احساس اندوه است و ممکن است شامل از دست دادن علاقه و لذت بردن از فعالیت‌های معمول، تحریک‌پذیری، تشویش و بیقراری، کاهش میل جنسی، کاهش تمرکز، بی‌خوابي یا خوابیدن مفرط، احساس خستگی مزمن و خواب‌آلودگی باشد.
کد خبر 268674

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha