چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
۰ نفر

امیرحسین اعظمی: هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر ایران از ۱۶ مرداد آغاز خواهد شد و در حساس‌ترین بازی‌های این هفته پرسپولیس در اهواز به میهمانی فولاد می‌رود و استقلال هم در ورزشگاه آزادی مقابل همنام اهوازی خود قرار خواهد گرفت.

فوتبال

امروز تقابل قهرمان و نايب‌قهرمان فصل گذشته جايي براي جبران ناكامي فولاد و پرسپوليس در هفته اول است. سرخ‌هاي اهواز بازي اول خود را در تبريز به تراكتورسازي واگذار كردند و پرسپوليسي‌ها هم با تساوي مقابل نفت تهران 2 امتياز ارزشمند خانگي را در گام نخست از دست دادند.

با اين حساب هم علي دايي و هم دراگان اسكوچيچ فقط به پيروزي مي‌انديشند، چرا كه نخستين نگراني يك مربي پس از ناكامي اين است كه اين موضوع براي تيمش تبديل به عادت نشود. نقطه مشترك فولاد و پرسپوليس در اين ديدار حاشيه‌هاي متعددي است كه حول و حوش هر دو باشگاه ديده مي‌شود. فولادي‌ها همچنان درگير پس‌لرزه‌هاي كارت‌هاي پايان خدمت جعلي و زير سؤال رفتن قهرماني فصل گذشته هستند و پرسپوليس هم به‌دليل عدم‌هماهنگي مديران سطوح مختلف اين باشگاه و مصاحبه‌هايي كه بعضاً عليه يكديگر مي‌كنند، خبرساز مي‌شود. پرسپوليس درصورتي‌كه در بازي امروز امتياز از دست بدهد از همين ابتدا از كورس قهرماني دور خواهد شد.

روز سخت شاگردان ويسي

استقلال براي دومين هفته پياپي در تهران به ميدان مي‌رود و اين بار بايد مقابل استقلال خوزستان قرار بگيرد. حواشي مربوط به مصاحبه جواد نكونام عليه قلعه‌نويي همچنان طي روزهاي گذشته ادامه داشته و حتي دامنه آن تا برخي بازيكنان فصول گذشته استقلال هم گسترش يافت. آبي‌پوشان در چنين فضايي تمرينات‌شان را پشت سر گذاشته‌اند و مهياي رويارويي با عبدالله ويسي و بازيكنانش هستند.

استقلال اگرچه همچون ساير تيم‌هاي ليگ برتر به‌اصطلاح روي غلتك نيفتاده و در آمادگي كامل به‌سر نمي‌برد اما با توجه به شروع زودهنگام تمريناتش و همچنين برگزاري اردويي كامل در تركيه تا حدودي منظم‌تر بازي مي‌كند. آنارشيسم تاكتيكي قابل مشاهده در ساير تيم‌ها در استقلال به‌مراتب كمتر است كه در اين بين قطعاً آمادگي ملي‌پوشاني همچون خسرو حيدري و آندرانيك تيموريان كه به تازگي از تجربه حضور در جام جهاني فارغ شده‌اند، تأثير زيادي دارد. قاعدتاً عبدالله ويسي براي بازي بايد در درجه اول به فكر نباختن باشد اما اين مربي جوان در فصول قبل نشان داده كه شجاعت و جسارتي فراتر از پيش‌بيني معقولانه كارشناسان دارد.

با اين حال تيم او روز سختي در تهران خواهد داشت. سپاهان يكي از مدعيان جدي قهرماني هم امروز در تبريز مقابل گسترش فولاد قرار خواهد گرفت و شاگردان كرانچار در تبريز به‌دنبال حفظ صدرنشيني هستند. تيم پرستاره پيكان هم در زمين خودش مقابل سايپا قرار خواهد گرفت و نتيجه نگرفتن در اين بازي به‌طور حتم جايگاه ابراهيم‌زاده را روي نيمكت پيكان متزلزل خواهد كرد.

کد خبر 267992

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha