یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۲
۰ نفر

عیسی محمدی: گذشت زمانی که برای تهیه مسکن و مستغلات، شال و کلاه می‌کردید و می‌رفتید به بنگاه‌ها یا حتی به در و همسایه می‌سپردید تا شاید مشتری‌ای پیدا شود و کار شما را راه بیندازد.

خانه‌یابی میان  صفحه‌های کاغذی

 الان كلي فرش‌قرمز ديگر را پيش پاي شما پهن كرده‌اند تا هر كدامش را كه خواستيد انتخاب كنيد. اين امكان‌هاي غيرحضوري، دست شما را بازتر كرده‌اند. امكان غيرحضوري، يعني اينكه يا از طريق اينترنت و يا از طريق بسته‌هاي چاپي و ارسالي، شما در جريان اطلاعاتي كه لازم داريد، قرار مي‌گيريد. از جمله قوي‌ترين امكان‌هاي غيرحضوري براي پيدا كردن مسكن و مستغلات، نيازمندي‌هاي چاپي همشهري است. اين نيازمندي‌ها، در حوزه‌هاي مختلف ازجمله مسكن و مستغلات، چنان خودش را جا انداخته كه نبودنش يك خلأ بزرگ محسوب مي‌شود. چند سال پيش كه روزنامه همشهري به واسطه يك اشتباه، چند روزي تعطيل شد، به گفته مراجع رسمي حوزه مسكن و مستغلات، خريد و فروش و اجاره در اين حوزه، افت 30-20درصدي داشت! راهنماي امروز هم، در واقع راهنماي راهنما است! يعني اگر خواستيد از طريق نيازمندي‌هاي همشهري، دنبال خانه و مستغلات بگرديد، بد نيست اين نكته‌ها را هم به‌ياد داشته باشيد.

مراقب اغراق‌ها باشيد

طبيعي است كه اول بايد برويد و 500تومان خرج كنيد و يك نسخه روزنامه همشهري تهيه كنيد. اما اين طبيعي نيست كه به هر چيزي، اعتماد كنيد. يعني آگهي‌دهندگان دروغ مي‌گويند؟ اصلا منظورمان اين نيست. معمولا فروشنده از خوبي‌هاي جنسي كه مي‌خواهد بفروشد، حرف مي‌زند. تا حالا برايتان پيش نيامده وقتي براي استخدام به جايي مي‌رويد، فقط از توانايي‌هايتان بگوييد؟ پس با يك بدبيني كنترل شده، اين آگهي‌ها را ببينيد.

منوي مسكن با انتخاب آزاد

بخش املاك نيازمندي‌هاي همشهري، چند قسمت مجزا دارد. يك قسمت از آن به خدمات مسكن مربوط مي‌شود كه شامل آژانس املاك، پيش‌فروش‌ها و مشاركت در ساخت‌ و مشاوره وام مسكن و نياز به اجاره و خريد و معاوضه و اينجور چيزهاست. قسمت بعدي، فروش املاك و آپارتمان‌ها و خانه‌هاي ويلايي و كلنگي است. بعد از اين هم، قسمت فروش املاك اداري و تجاري است. بخش اجاره‌ها هم كه طبيعي است بعد از اين قسمت‌ها باشد.

تكليف‌تان را روشن كنيد

آقاجان، تكليف خودتان را با خودتان روشن كنيد. توي آگهي‌ها، از سوئيت‌هاي كوچك هست تا پنت‌هاوس‌هاي گران‌قيمت ميلياردي. پول شما، به علاوه وام‌دار و مستأجردار بودن يا نبودن خانه، به اضافه نحوه پرداخت‌هاي اقساط خانه (همان پرداخت پول خانه در 3 نوبت)، به‌علاوه محله‌اي كه پيشفرض شما براي زندگي‌كردن است، جمعش مي‌شود روشن شدن تكليف شما. وقتي كه تكليف‌ روشن باشد، مي‌رويد سراغ متراژ‌هايي كه نياز داريد. در نيازمندي‌هاي همشهري، طبقه‌بندي بسيار دقيقي روي متراژهاي مختلف صورت گرفته است.

شنبه‌هاي مسكني

روزهاي اول هفته، آگهي‌هاي همشهري و البته آگهي‌هاي مربوط به مسكن و مستغلات بيشتر و بيشتر مي‌شوند، چرا؟ مشخص نيست. شايد به‌علت اول هفته بودن و اينكه اول هفته‌ها، كلا همه‌‌چيز سر و سامان بهتري دارد. آخر هفته، بالاخره ممكن است خيلي‌ها مسافرت باشند و دوباره بيفتد به هفته بعد و از اين مشكلات. پس اگر مي‌خواهيد موردهاي بهتري پيدا كنيد، شنبه و يكشنبه براي اين كار خوب است؛ خاصه شنبه‌ها. نيازي هم نيست اول صبح زنگ بزنيد. اول صبح زنگ زدن مال قسمت شغل است كه اگر دير بجنبيد، كار مورد نظر سريع از دست‌تان رفته است.

آدرس اشتباه ندهند!

مراقب آدرس دادن‌ها باشيد. اگر با محله مورد نظرتان زياد آشنا نباشيد، آن وقت است كه يك آدرس غلط مي‌تواند يك روز شما را به هم بريزد. بعضي از محله‌ها، چپ و راست‌‌شان كلي توفير مي‌كند. چپ‌شان مسكوني‌تر است و محليت بهتري دارد و راست‌شان به خياباني مي‌خورد كه گاراژ و تعميرگاه و... توي آن زياد است. متأسفانه زياد مشاهده مي‌شود كه مشاوران املاك، شما را از اين خيابان مي‌برند و يك‌دفعه چشم باز مي‌كنيد و مي‌بينيد كه سر از خياباني ديگر در آورده‌ايد. البته آدرس را درست داده‌اند، ولي مشكل اينجاست كه كمي در آن اغراق كرده‌اند.

كوچك‌ترها مشتري زياد دارند

واحدهاي كوچك‌تر و عموما واحدهاي زير 60متر، خواهان زياد دارند. هرچقدر واحد كوچك‌تر باشد، مشتري‌اش هم بيشتر است. چرا؟ چون مردم ندارند كه واحدهاي بزرگ‌تر بخرند و ضمن اينكه كلي زوج جوان هم داريم كه مي‌خواهند صاحبخانه شوند يا خانه‌اي اجاره كنند و وسع‌شان به واحدهاي كوچك‌تر مي‌رسد. يادتان باشد هرچقدر به متراژ خانه يا دفتر كار يا... اضافه مي‌شود، به همان نسبت، از كساني كه دنبال چنين موردهايي هستند، كاسته مي‌شود. پس اگر مورد مناسبي ديديد و رفتيد و تا بجنبيد، از دست‌تان رفت، زياد ناراحت نشويد. بالاخره آدم‌هاي زيادي ممكن است در موقعيت شما باشند.

حضوري هم برويد

اگر مي‌خواهيد آگهي بدهيد، شرايط را خلاصه پاي آگهي‌تان بنويسيد تا تماس‌هاي هدفدار با شما بيشتر شود. اگر آگهي‌اي را چند روز پشت سر هم ديديد، يادتان باشد كه طرف، مي‌خواهد ملكش را بفروشد ولي مشتري ندارد. پس احتمالا اگر پول نقد داشته باشيد، مي‌توانيد تخفيف خوبي بگيريد. هميشه سعي كنيد حضوري برويد، همه‌‌چيز در آگهي روزنامه خلاصه نمي‌شود. گاهي در مسير بازديد از يك خانه ، چشم‌‌تان به موردهاي ديگري در همان محله هم مي‌افتد. سن و سال ساختمان‌ها را حتما از روي سند در بياوريد. به ازاي هر سالي كه از سن ساختمان مي‌گذرد، حداقل 50هزار تومان از قيمت پايه كم مي‌شود؛ البته در محله‌هاي متوسط اين رقم بالاتر هم مي‌رود.

مواظب تله‌ها باشيد

اگر تازه‌كاريد، احتياط شرط عقل است. زياد به شرايط خوبي كه توي آگهي‌ها مي‌زنند و به اينكه پول‌لازم هستند و... توجه نكنيد. خيلي از اينها ترفندهاي فروشندگي است. مدام مي‌خواهند از نظر رواني، روي شما اثر بگذارند. روي توضيحات پر آب و لعاب مشاوران املاك هم زياد حساب باز نكنيد. بالاخره مشاور مسكن درصدش را مي‌گيرد و كسي هم كه در حال توضيح دادن به شماست، پورسانتش را از مشاور املاكي مي‌گيرد. پس سعي كنيد با يك آدم اين‌كاره آشنا برويد به ديدن موردها. در غيراين صورت، خيلي احتياط كنيد و اصلا به هيچ وجه هول نكنيد. هميشه مورد بهتري در راه است.

وقتي همه راه‌ها به همشهري ختم مي‌شود

از نيازمندي‌هاي چاپي همشهري تا نيازمندي‌هاي غيركاغذي بزرگ‌ترين سامانه آگهي كشور نكته جالب در مورد نيازمندي‌هاي چاپي همشهري، اين است كه كار را براي شما راحت‌تر كرده و نسخه اينترنتي‌اش را هم برايتان راه انداخته است. شايد شما گوشي‌هاي همراه هوشمند داشته باشيد يا به هر طريقي، وصل به اينترنت باشيد، در اين صورت، بيشتر نياز شما به نيازمندي‌هاي همشهري رفع خواهد شد. البته در بعضي آگهي‌ها، ارجاع به متن چاپي داده شده است. اين هم براي مديريت توجه مخاطبان به نسخه چاپي است كه نسخه اصلي محسوب مي‌شود. آگهي‌هاي اينترنتي همشهري، در 4 حوزه نيازمندي‌هاي تهران، نيازمندي‌هاي كشور، جمعه‌بازار و نيازمندي‌هاي روستا طبقه‌بندي شده است و طبيعي است كه جمع و جورتر از نسخه چاپي باشد. از ديگر نكات جالب اين سامانه، اين است كه مي‌توانيد عضوي ثابت از اين سايت باشيد و به شما نام كاربري و رمز تعلق بگيرد تا از اين به بعد، راحت‌تر ورود كنيد و به اطلاعات كامل‌تري دسترسي داشته باشيد و در معرض خدمات ديگر هم قرار بگيريد. همچنين از طريق اين سايت، به آدرس rahnama. com نيز مي‌توانيد سفارش‌هاي آگهي‌تان را بدهيد و دربه‌در دنبال دفاتر نيازمندي‌هاي همشهري نگرديد. شما گوشي همراه هوشمند هم داريد؟ چه بهتر. در اين سايت، لينكي را هم درنظر گرفته‌اند براي دانلود نسخه اندرويدي نيازمندي‌هاي همشهري براي گوشي‌هاي پيشرفته. امكان جست‌وجو هم براي نيازمندي‌هاي اينترنتي همشهري فراهم شده است؛چي از اين بهتر؟

 

کد خبر 267554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha