همشهری آنلاین: مدیر نگارخانه‌های خانه هنرمندان از برپایی نمایشگاهی از «فرش‌های ایران» خبر داد که بخشی از این فرش‌ها قدیمی و برخی دیگر بر اساس طرح‌های قدیمی به تازگی بافته شده‌اند.

فرش

به گزارش مهر، جمشید حقیقت‌شناس مدیر نگارخانه‌های خانه هنرمندان درباره هدف از برپایی این نمایشگاه در خانه هنرمندان توضیح داد: فرش در حوزه هنرهای تجسمی و هنر معاصر ایران فراموش شده است در حالی که فرش هنر بسیار فاخر ایرانی است که می‌تواند به داد هنرهای تجسمی برسد البته در صورتی که به جنبه های تجسمی این هنر بیشتر توجه شود.

او تأکید کرد که خانه هنرمندان در برپایی نمایشگاه هایش سراغ هنرهای پایه‌ای می‌رود که فرهنگ تصویری ما را حفظ کرده است.

این هنرمند نقاش با اشاره به کلکسیونی از آثار هنری متعلق به خانه هنرمندان بیان کرد: بخشی از این کلکسیون هنری به فرش اختصاص دارد و فکر کردیم که می‌توان به این بخش از هنر ایران نیز در قالب یک نمایشگاه مستقل پرداخت.

مدیر نگارخانه های خانه هنرمندان درباره برپایی نمایشگاه هفته فرش ایران هم گفت: همزمان با هفته فرش ایران که با حضور مهمانان خارجی از سوی وزارت ارشاد برگزار می‌شود، اوایل شهریورماه در خانه هنرمندان ایران به شکل مستقل فرش های خاص و منحصر به فردی را به همین مناسبت به نمایش خواهیم گذاشت.

وی در پایان عنوان کرد: برخی از این فرش‌ها جدید است که با الگوبرداری از نمونه های اصیل و قدیمی دوباره بافته شده است و برخی از آنها نیز فرش های قدیمی است که این فرش ها در کنار ابزار و وسایل بافت فرش به نمایش گذاشته می‌شود.

کد خبر 267433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha