همشهری آنلاین: سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه پایگاه‌های انتخاب رشته همزمان با اعلام نتایج کنکور در حدود ۷۰ مرکز در تهران فعالیت خود را آغاز می‌کنند، گفت: هزینه این پایگاه‌ها حدود ۵۰ هزار تومان است.

به گزارش فارس، مسعود ثقفی در اين باره اظهار داشت: همه ساله در ایام اعلام نتایج کنکور، مؤسسات و مراکز غیر مجاز به صورت قارچ‌گونه رشد کرده و با تبلیغات غیر واقع سعی در جذب خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای انتخاب رشته می‌کنند و مبالغ غیر متعارفی را هم مطالبه می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این افراد تخصص لازم را نداشته و اطلاعات جامع را دارا نیستند، بزرگترین آسیب را به سرنوشت و آینده دانش‌آموزان وارد می‌کنند که گاهی این لطمات، جبران ناپذیر خواهد بود لذا اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برای کمک به دانش‌آموزان و والدین آنان و پیشگیری از سوء استفاده افراد و مؤسسات غیر مجاز به برنامه‌ریزی جهت تشکیل پایگاه‌های مشاوره انتخاب رشته کنکور و موسسات آموزش عالی اقدام کرده است.

ثقفی با بیان اینکه این پایگاه‌ها همزمان با اعلام نتایج کنکور در حدود ۷۰ مرکز در مناطق نوزده گانه آموزش و پرورش شهر تهران فعالیت خود را آغاز می‌کنند، گفت: در این پایگا‌ه‌ها بیش از ۱۵۰ نفر از زبده‌ترین مشاوران آموزش و پرورش شهر تهران حضور دارند که آموزش‌های لازم را دیده‌اند و بر اساس جدیدترین اطلاعات کد رشته شهرها و دانشگاه‌ها به داوطلبین مشاوره می‌دهند.

وی افزود: لیست اسامی و آدرس پایگاه‌های مجاز به انتخاب رشته در سایت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به آدرس www.tehranedu.ir قابل مشاهده است.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به فرایند ارائه خدمات مشاوره‌ای به خبرنگار فارس گفت: در گام اول، داوطلبین در جلسه کوتاه مشاوره گروهی شرکت کرده و اطلاعات کلی از روند انتخاب رشته، وضعیت بازار کار، اهمیت و ضرورت انتخاب رشته صحیح بر اساس تفاوت‌های فردی را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در گام دوم، با توجه به علاقه‌مندی، توانایی، رتبه و تراز دانش‌آموز با استفاده از نرم‌افزار تا ۲۰۰ اولویت رشته شهر استخراج و در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد و گام سوم این است که با توجه به انتخاب رشته رایانه‌ای، وضعیت خانوادگی، شرایط اقتصادی و مؤلفه‌های روانشناختی توسط مشاور بررسی شده و مشاوره فردی ارائه می‌شود.

ثقفی اضافه کرد: هزینه این پایگاه‌ها حدود ۵۰ هزار تومان بوده است و برای داوطلبین از خانواده‌های معزز شهدا، فرهنگیان، جانبازان و آزادگان تخفیف ویژه تا ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است و هیچ مرکز و مؤسسه‌ای به جز پایگاه‌های مجوزدار آموزش و پرورش مجاز به تأسیس پایگاه انتخاب رشته نیستند.

وی ادامه داد: در این پایگاه‌ها از جدیدترین نرم‌افزار پایگاه‌های انتخاب رشته استفاده می‌شود و به داوطلبین راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم ارائه می‌شود تا انتخاب رشته آنها تسهیل شده و بر اساس آگاهی صورت پذیرد.

کد خبر 267402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha