مجموعه‌ای از انفجارهای مهیب که به‌دلیل نشت گاز در شهر بندری کائوسیونگ در جنوب تایوان رخ داده است، تا‌کنون جان ۲۵ نفر را گرفته و ۲۷۰ نفر را نیز راهی بیمارستان کرده است.

انفجار

در ميان قربانيان 4آتش‌نشان نيز به چشم مي‌خورند و اين در حالي است كه احتمال افزايش آمار قربانيان وجود دارد.شهر كائوسيونگ دومين شهر بزرگ تايوان است كه انفجارها در يكي از خيابان‌هاي آن رخ داده است. گفته مي‌شود نشت گاز در زيرزمين باعث شده كه اين انفجارها به‌صورت ناگهاني رخ دهد و قربانيان زيادي برجا بگذارد.

شدت آتش‌سوزي و انفجار به حدي بود كه مغازه‌ها ناگهان تخريب شدند و در خيابان گودال عميقي به‌وجود آمد و خانه‌هاي زيادي نيز فروريختند. شاهدان به خبرگزاري رويترز گفتند كه شعله‌هاي آتش از دريچه‌هاي فاضلاب و دهانه كانال‌هاي زير زميني تا چندين متر به هوا بلند شده بود و ناگهان آواري از قلوه‌سنگ روي سر ساكنان اين خيابان فروريخت.

شدت انفجار به حدي بود كه مردم تصور كردند زلزله‌اي شديد رخ داده است و در حال حاضر از ساكنان اين منطقه خواسته شده از خانه‌هاي خود خارج نشوند تا كار آواربرداري در نقاط حادثه ديده تمام شود. گفته مي‌شود با توجه به تخريب وسيع برخي از خانه‌ها و مغازه‌ها در اين شهر، احتمال افزايش قربانيان وجود دارد. تا‌كنون 270نفر در اين انفجارها مجروح شده‌اند كه 16نفر از آنها آتش‌نشان هستند. گرچه نشت گاز از دلايل وقوع اين انفجار اعلام شده ولي تحقيقات همچنان در اين زمينه ادامه دارد.

کد خبر 267349

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha