همشهری آنلاین: توماس هسلر مربی نامدار آلمانی تیم فوتبال پدیده خراسان گفت: در تیم ما بازیکنان باکیفیتی حضور دارند که به تیمشان وفادار هستند.

 توماس هسلر

به گزارش خبرگزاری فارس، حضور توماس هسلر مربی نامدار آلمانی در تیم فوتبال پدیده خراسان از اتفاقات خوب لیگ برتر چهاردهم فوتبال کشورمان به حساب می‌آید، چرا که هسلر از نامداران فوتبال آلمان است و حضور این مربی می‌تواند به معرفی فوتبال کشورمان در سایر کشورها بیش از پیش کمک کند.

این پیشکسوت فوتبال آلمان که همراه با تیم ملی فوتبال این کشور به مقام قهرمانی جام جهانی ۱۹۹۰ و جام ملت‌های اروپای ۱۹۹۶ دست یافته، این روزها در مشهد و در کنار تیم پدیده قرار دارد تا این تیم حضوری موفق در اولین سال حضورش در این بازی‌ها داشته باشد.

هسلر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص حضورش در فوتبال ایران، شناخت او از فوتبال کشورمان و وضعیت پدیده صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:‌

  • حضور شما در فوتبال ایران عجیب اما خوشایند است. چه شد که راهی فوتبال ایران شدید؟

خب من از سرمربی تیم پدیده پیشنهاد دریافت کردم و زمان خواستم تا بتوانم شرایط خودم را بسنجم و بعد از آن اقدام به عقد قرارداد کنم.

  • سپس به مشهد آمدید و با پدیده به توافق رسیدید.

من سرمربی پدیده را از زمانی که در آلمان بود می‌شناختم و با هم دیدارهایی پیش از این داشتیم. وقتی او با من تماس گرفت و به من پیشنهاد همکاری داد قرار شد به ایران بیایم و اینجا تصمیم بگیریم که همین موضوع باعث شد به مشهد بیایم و اینجا همدیگر را دیدیم و صحبت‌ها را هم انجام دادیم.

  • پس چرا در همان حضور اولتان در مشهد قرارداد امضاء نشد؟

به هر حال من نیاز به مشورت و فکر کردن داشتم تا این تصمیم را بگیرم اما در همان حضور اولم در مشهد بیشتر توافقات را انجام دادیم و سپس قرارداد رسمی‌ام را با این باشگاه امضاء کردم.

  • چقدر نسبت به فوتبال ایران شناخت دارید؟

بعد از جام جهانی 1998 که مقابل تیم ملی ایران بازی کردم شناخت خوبی نسبت به فوتبال کشورتان پیدا کردم و خاطره آن بازی هنوز هم در ذهن من است. تیم ایران در آن سال بازی خوبی مقابل ما انجام داد و بازیکنان خوب و نامداری هم در این تیم بازی می‌کردند.

  • شناخت شما نسبت به فوتبال ایران به همین اندازه محدود بود؟

ببینید بعد از جام جهانی فرانسه تعدادی از بازیکنان ایران راهی لیگ آلمان شدند که من علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا را می‌شناختم و بازی‌هایشان را می‌دیدم اما شناخت من در همین حدود بود و خیلی دقیق از فوتبال ایران اطلاع نداشتم.

  • یکی از دلایلی که دیر به پدیده اضافه شدید قرارداد شما با یکی از شبکه‌های تلویزیونی به عنوان مفسر جام جهانی بود. شما به عنوان یک مفسر و تحلیل‌گر ارزیابی‌تان از فوتبال ایران در برزیل را چه می‌دانید؟

دقیقاً درست گفتید من در شرایطی با پدیده قرارداد امضاء‌ کردم که مفسر تلویزیون هم بودم و به همین دلیل بازی‌های ایران را به خوبی تماشا کردم تا شناختم از فوتبال کشورتان بالاتر برود. تیم ملی ایران در برزیل عملکرد خوبی داشت و بازیکنان این تیم پرتلاش ظاهر شدند. به نظرم تیم ایران مستحق صعود بود اما این اتفاق نیفتاد.

  • از پدیده هم صحبت کنید. وضعیت فعلی این تیم را چطور می‌بینید؟

خوشبختانه شرایط خوبی داریم و آماده حضور در لیگ ایران هستیم. من در صربستان می‌دیدم که بازیکنان چقدر با انگیزه تمرین می‌کردند و از زمانی هم که به مشهد برگشتیم وضعیت تیم روز به روز بهتر شد، خوشبختانه در تیم ما بازیکنانی وجود دارند که به پدیده وفادار هستند و علاوه بر جوانی کیفیت خوبی هم در ترکیب خواهند داشت.

  • فکر می‌کنید پدیده بتواند در لیگ ایران موفق شود؟

البته باید بگویم که من از تیم‌های ایرانی خیلی شناخت ندارم اما شور و نشاطی که در تیم خودمان می‌بینم مطمئن هستم که می‌توانیم بازی خوبی انجام دهیم. البته همیشه از هواداران ایرانی چیزهای خوبی شنیده‌ام و در مشهد هم می‌دانم که هواداران خوبی وجود دارند. در فوتبال آلمان هم همینگونه است و تیم‌ها علاوه بر مسائل فنی و تکنیکی به حضور هوادارانشان هم نیاز دارند چرا که این کار انگیزه و انرژی زیادی به مجموعه تیم می‌دهد. امیدوارم در مشهد و برای پدیده هم این اتفاق بیفتد.

  • در این مدتی که در مشهد هستید چه چیزی نظر شما را به خودش جلب کرده است؟

در این مدت من از بیشتر خیابان‌های مشهد دیدن کردم و تقریباً همه جا را دیده‌ام اما مکانی که واقعاً نظر من را به خودش جلب کرد حرم امام رضا بود. آنجا معماری زیبایی داشت و من تحت تأثیر این فضا و شرایط قرار گرفتم.

کد خبر 267254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha