همشهری آنلاین: خودروی خورشیدی "هاوین ۲" دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در پایان مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی در آمریکا، به عنوان بهترین تیم خارجی مسابقات انتخاب شد.

solar

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی که در آمریکا برگزار شد، تیم "هاوین 2" به عنوان تنها نماینده ایران در این مسابقات، با کسب مقام هشتم در بین 33 تیم، به عنوان بهترین تیم مسابقات و تیم اول آسیا شناخته شد.

در این مسابقات که در دو بخش پیست و جاده برگزار شد، تیم‌ها ابتدا با رسیدن به حد نصاب مجاز بخش پیست به بخش جاده راه یافتند که تیم خودروی خورشیدی "هاوین 2" دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با ثبت مقام دوم سرعت در پیست، چهارمین تیمی بود که مورد تایید قرار گرفت و راهی بخش جاده شد.

طولانی بودن و دشواری مسیر مسابقه باعث شد بسیاری از تیم‌ها در مراحل مختلف از دور مسابقات کنار بروند،‌ اما تیم "هاوین 2" با تلاش و پشتکار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین توانست به عنوان یک تیم خارجی تا آخرین مرحله مسابقات پیش‌روی کند و به همین دلیل عنوان بهترین تیم را به خود اختصاص دهد.

تیم "هاوین 2"، رقابت خود را از شهر آستین در ایالت تگزاس آغاز کرد و با گذر از چند ایالت آمریکا در نهایت با طی 2 هزار و 80 کیلومتر به شهر "می‌نیاپولیس" در ایالت "مینه‌سوتا" و خط پایان رسید.

تیم‌های دانشگاه‌های میشیگان، مینه‌سوتا و آیووا مقام‌های اول تا سوم این مسابقات را کسب کردند و تیم "هاوین 2" نیز موفق شد در بخش رقابت فنی، بهترین سیستم دینامیک و تعلیق خودرو را به خود اختصاص دهد.

حضور دانشگاه میشیگان به عنوان ثروتمندترین دانشگاه آمریکا و مینه‌سوتا با 67 هزار دانشجو به عنوان پرجمعیت‌ترین دانشگاه آمریکا نشان از سطح بالای این رقابت‌ها بود.

بر اساس این گزارش، خودروی خورشیدی "هاوین 2" دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با حمایت‌های مالی بانک صادرات ایران، شرکت خودروسازی سایپا، شرکت گیتا باتری، شرکت حمل و نقل سریع هما اکسپرس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان تنها نماینده‌ی ایران در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی آمریکا شرکت کرده بود که در نهایت به عنوان بهترین تیم مسابقات شناخته شد.

کد خبر 267252

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha