همشهری آنلاین: در حالی که برخی خبرها حاکی از این است که افراد مسلح وابسته به گروه موسوم به نقشبندیه، جسد صدام را از تکریت به محل نامعلومی منتقل کرده­‌اند، یکی از نزدیکان صدام گفت در قبر اوهیچ گونه نشانی در این خصوص دیده نمی­‌شود.

saddam

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یک منبع آگاه در تکریت اعلام کرد که افراد مسلح وابسته به گروه نقشبندیه، جسد صدام حسین را از زادگاه او در این شهر به مکان نامعلومی منتقل کردند، اما یکی از نزدیکان صدام نیز با تکذیب این خبر گفت که هیچ نشانی در این باره در قبر صدام مشاهده نمی‌‌شود.

این منبع با بیان اینکه افراد مسلح جسد صدام را از زادگاهش در العوجه واقع در جنوب تکریت به مکان نامعلومی منتقل کردند، گفت: دلایل متعددی برای این اقدام اعلام شده است از جمله اینکه اعضای نقشبندیه اعلام کردند که با توجه به درگیری­‌های شدید و بمباران روستای العوجه و نیز ترس از حمله احتمالی داعش به قبر صدام و تخریب آن، جسد او از این محل به جای دیگری منتقل شد.

در این میان خبرگزاری سومریه نیوز عراق نیز به نقل از یکی از نزدیکان صدام که خواست نامش فاش نشود، با تکذیب این خبر تاکید کرد که «ما با عنوان پسرعموها و عشیره صدام اجازه چنین کاری را نخواهیم داد».

به گفته وی، تعداد زیادی افراد مسلح از نزدیکان صدام در اطراف قبر او مستقر هستند تا از تخریب این محل یا انتقال جسد او جلوگیری کنند.

صدام در سال 2006 به دار آویخته شد و جسد او به زادگاهش در روستای العوجه منتقل و به خاک سپرده شد.

کد خبر 267228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha