یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

غزه بعد از ۲۰ روز حملات سنگین، در ۲ روز گذشته، ساعاتی کمی‌ آرام‌تر را پشت سر گذاشته‌است.

غزه

ساعاتي كه به‌دليل آتش‌بس‌هاي موقت، آرام بوده اما به‌دليل جست‌وجوي اجساد ميانه خرابه‌هاي حملات، همچنان مرگبار. بعد از تمديد چند ساعته آتش‌بس 12ساعته 2 روز پيش، رژيم صهيونيستي صبح ديروز حملات به غزه را ازسرگرفت. ظهر ديروز اما حماس اعلام كرد به مناسبت فرا رسيدن عيد فطر، به آتش‌بسي 24ساعته پايبند خواهد ماند. حماس اعلام كرد كه از ساعت 2بعدازظهر ديروز به اين آتش‌بس 24ساعته پايبند مي‌ماند. اما به‌نظر نمي‌رسد كه رژيم صهيونيستي به اين آتش‌بس پايبند باشد چرا كه حملات ساعتي بعد از اعلام آتش‌بس، ادامه داشت.

همزمان تظاهرات جهاني عليه اين جنگ همچنان ادامه دارد. ده‌ها شهر اروپايي و آمريكايي روزهاي شنبه و يكشنبه، شاهد تظاهرات گسترده در حمايت از مردم غزه و در محكوميت حملات صهيونيست‌ها به اين منطقه بودند.به گزارش خبرگزاري رويترز، ارتش رژيم صهيونيستي با پايان مهلت تعيين شده براي آرامش موقت، سحرگاه ديروز بمباران نوار غزه را از زمين و هوا و دريا از سرگرفت و همزمان، شماري از فلسطينيان در اين بمباران‌ها به شهادت رسيدند و آمار شهداي نوار غزه از مرز 1050شهيد گذشت.
يؤاف مردخاي از مقام‌هاي مسئول رژيم صهيونيستي با اعلام بازگشت به وضعيت 24ساعت گذشته در بمباران نوار غزه، تأكيد كرد كه حملات به مناطق مختلف نوار غزه مجددا از سرگرفته شد. گروه‌هاي مبارز فلسطيني برقراري آتش‌بس دائمي در نوار غزه را به پايان دادن به محاصره 7ساله اين منطقه مشروط كرده‌اند.

در همين حال، در همان ساعات اوليه ادامه حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه، يك نظامي اسرائيلي كشته شد. ارتش اين رژيم شنبه شب هم اعلام كرده بود كه 2 تن از نظاميانش در اثر شدت جراحات وارده، كشته شدند. بدين‌ترتيب آمار كشته‌شدگان ارتش رژيم صهيونيستي به 43نفر و شمار زخمي‌شدگان هم به 150نفر افزايش يافت.

به موازات از سرگيري جنگ رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه، تظاهرات عليه جنگ در نقاط مختلف دنيا هم ادامه يافت و در تل‌آويو و در داخل اراضي اشغالي، هزاران نفر عليه اين جنگ تظاهرات كردند. در تظاهرات تل‌آويو كه در ميدان رابين برگزار شد، 5هزار معترض خواستار پايان دادن به جنگ جاري شدند. در فرانسه هم تظاهرات گسترده‌اي عليه جنگ در نوار غزه برگزار شد كه در آن ده‌ها نفر بازداشت و يا زخمي شدند. در اين تظاهرات كه در منطقه ريبليك در مركز پاريس به نشان همبستگي با ساكنان نوار غزه برگزار شد، نيروهاي پليس ضمن سركوب كردن آن، 50نفر را بازداشت كردند. شهرهاي آلمان، انگليس، برزيل، استراليا، ايرلند و كانادا هم شاهد تظاهرات عليه اسرائيل بود.

کد خبر 267142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha