مرد میانسال با سفر به استان‌های مختلف، خودش را وکیل معرفی می‌کرد و دست به کلاهبرداری از طعمه‌هایش می‌زد.

متهم

كمترين مبلغ كلاهبرداري او 100ميليون تومان است و احتمال مي‌رود كه وي از اين طريق ميلياردها تومان به جيب زده باشد.
رفتار و ظاهر اين مرد به‌گونه‌اي بود كه شايد شما هم اگر براي نخستين بار او را مي‌ديديد، ادعاهايش را باور مي‌كرديد. اين مرد كه فوق ليسانس حقوق دارد، لبا‌س‌هايي شيك به تن مي‌كرد و به مقابل دادسراها مي‌رفت تا طعمه‌هايش را شكار كند.

او مي‌دانست بسياري از كساني كه در تعزيرات پرونده‌ دارند، تاجران و صاحبان واحدهاي توليدي هستند و به همين دليل طعمه‌هايش را از بين آنها انتخاب مي‌كرد. مرد كلاهبردار وقتي مي‌ديد فردي از سوي تعزيرات جريمه ميلياردي شده است، به سراغش مي‌رفت و خودش را وكيل جا مي‌زد. آشنا بودن به مسائل حقوقي به او كمك مي‌كرد تا راحت‌تر مالباختگان را فريب دهد و پس از آن مدعي مي‌شد كه آشنايان و نفوذ زيادي در مراجع قضايي دارد و به راحتي مي‌تواند جريمه را به حداقل برساند.

مرد كلاهبردار وقتي مي‌ديد طعمه‌اش فريب حرف‌هاي او را خورده، آخرين مرحله از نقشه‌اش را به اجرا مي‌گذاشت. اين مرد كه با نشان دادن كارت‌ها و مدارك جعلي اعتماد مالباخته را جلب كرده بود، براي كاهش جريمه درخواست مبلغي ميليوني مي‌كرد و طعمه‌هاي او به تصور اينكه با پرداخت اين مبلغ، ديگر لازم نيست جريمه ميلياردي را پرداخت كنند، تن به خواسته‌اش سپرده و مبلغ مورد نظر را به وي پرداخت مي‌كردند.

مرد كلاهبردار نيز به محض دريافت مبلغ، فرار را بر قرار ترجيح مي‌داد و متواري مي‌شد. آخرين شهري كه اين مرد براي ارتكاب نقشه‌هايش راهي آنجا شده بود، رشت بود. وكيل قلابي صاحب چندين شركت و كشتارگاه را كه از سوي تعزيرات جريمه شده بود شناسايي كرد و با ترفندي كه داشت، او را فريب داد و در ازاي كاهش جريمه، 190ميليون تومان از وي گرفت و پا به فرار گذاشت. با شكايت اين مرد، تيمي از مأموران پليس آگاهي استان گيلان براي دستگيري اين مرد وارد عمل شدند. آنها در بررسي‌هاي انجام‌شده دريافتند كه متهم از افراد ديگري نيز با همين شگرد كلاهبرداري كرده است.

با انجام چهره‌نگاري رايانه‌اي از مرد كلاهبردار، مشخص شد كه وي سابقه‌دار است و علاوه بر آن 17سال نيز به جرم عضويت در گروهك منافقين در حبس بوده است. با اين اطلاعات جست‌وجو براي دستگيري او ادامه يافت و كارآگاهان در ادامه به سرنخ‌هايي از مخفيگاه وي دست يافتند. مرد كلاهبردار در هتلي در رشت اقامت داشت كه اين محل به محاصره پليس درآمد و او در يك عمليات ضربتي دستگير شد.سرهنگ فلاح كريمي، رئيس پليس آگاهي استان گيلان با بيان اين خبر گفت:

با دستگيري اين مرد، تا‌كنون 15نفر از وي شكايت كرده‌اند كه بررسي‌ها نشان مي‌دهد كمترين مبلغي كه اين مرد از طعمه‌هايش مي‌گرفت 100ميليون و بيشترين آن 400ميليون تومان بوده است.وي ادامه داد: كسي كه در دام 400ميليون توماني مرد كلاهبردار گرفتار شده بود، مردي در استان كردستان بود كه از سوي تعزيرات به جريمه ميلياردي محكوم شده بود و قرار بود متهم در ازاي دريافت اين مبلغ، جريمه وي را صفر كند.رئيس پليس آگاهي استان گيلان افزود:

بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه وكيل قلابي نه‌تنها در گيلان بلكه در استان‌هاي ديگر هم ازجمله كردستان، اصفهان و يزد نيز نقشه‌هايش را عملي كرده است. اين مرد با سفر به استان‌هاي مختلف در هتل‌ها يا مسافرخانه‌ها اقامت مي‌كرد و با پرسه زدن‌ در مقابل دادسرا يا تعزيرات، طعمه‌هايش را شناسايي كرده و آنها را فريب مي‌داد. اين مرد براي اينكه سرنخي از خودش به‌جا نگذارد فقط از آژانس استفاده مي‌كرد و قرارهايش را با طعمه‌هايش در مكان‌هاي عمومي مي‌گذاشت.

براساس اين گزارش، مرد كلاهبردار هم‌اكنون در بازداشتگاه به سر مي‌برد و كساني كه هدف كلاهبرداري‌هاي او قرار گرفته‌اند مي‌توانند براي شناسايي و شكايت از وي به پليس آگاهي استان گيلان در شهرستان رشت مراجعه كنند.

کد خبر 267136

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha