همشهری آنلایه: سازمان دارالقرآن الکریم در راستای ساماندهی و شناسایی داوران مسابقات قرآن کریم در سراسر کشور، آزمون‌هایی برای اعطای گواهینامه به حائزین رتبه‌های قابل قبول، برگزار می‌کند.

به گزارش مهر، محمدمهدي بحرالعلوم معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الكريم گفت: در راستاي ساماندهي و شناسايي داوران مسابقات قرآن كريم در سراسر كشور، سازمان دارالقرآن الكريم آزمون‌هايي را با همين موضوع برگزار مي‌كند.

بحرالعلوم افزود: برخي افرادي كه در رشته‌هاي مختلف در مسابقات قرآن كريم به داوري مسابقات مي‌پردازند، توسط هيچ مؤسسه يا نهادي ساماندهي نشده‌اند و هيچ‌گونه مدركي هم دال بر داوري قرآن در اختيارشان نيست، لذا سازمان دارالقرآن الكريم براي اولين بار در كشور اعلام كرد كه اين افراد مي‌توانند جهت شركت در آزمون، ثبت‌نام كنند.

وي افزود: در پي اين فراخوان، حدود 700 نفر از قاريان و حافظان قرآن كريم سراسر كشور در اين طرح شركت كردند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الكريم اذعان كرد: اين افراد بنا به تخصص و آمادگي خود در رشته‌هاي مربوطه در آزمون شركت مي‌كنند و هر نفر در سه مرحله از آزمون كه مرحله اول بررسي و ميزان فعاليت‌ها و تخصص قرآني اعم از حافظ يا قاري، مرحله دوم آزمون كتبي و مرحله سوم داوري و قضاوت يك مسابقه قرآني است، در صورتي كه حد نصاب نمره قبولي را كسب كنند واجد اخذ گواهينامه داوري مسابقات قرآن كريم مي‌شوند.

 

کد خبر 267131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha