رمضان امسال در یکی از گرم‌ترین تابستان‌های سال‌های اخیر به عید سعید فطر پیوند خورد و به سنت چند سال گذشته شبکه ۳ در روکردن پرمخاطب‌ترین برنامه رمضانی بر صدر ایستاد.

تلویزیون

هرچند «ماه‌عسل» ديگر آن تازگي گذشته‌هاي نه‌چندان دور را نداشت اما توانست در رقابت با سريال‌هاي مناسبتي و برنامه‌هاي افطار و سحر پرتماشاگرترين لقب بگيرد. «مدينه» سيروس مقدم هم طبق تمام پيش‌بيني‌ها بر ديگر سريال‌هاي رمضاني پيشي گرفت.

به گزارش همشهري، تفاوت عمده ماه رمضان 1435هجري قمري و 1393هجري شمسي با اسلاف خود همزماني با بازي‌هاي جام‌جهاني بود كه از 3 تا 10ساعت در هر روز سهم آنتن را به‌خود اختصاص داد و باري از دوش برنامه‌هاي رمضاني برداشت. آنچه پيش‌رو داريد، ارزيابي برنامه‌هاي رمضاني شبكه‌هاي مختلف تلويزيون بدون اشاره به فوتبال است.

هوايي را كه تو نفس مي‌كشي...

احسان عليخاني و ديگر اعضاي اتاق فكر‌ ماه‌عسل از ميانه‌هاي ماه رمضان به شكلي پررنگ در رسانه‌هاي آنلاين و مجازي ظاهر شدند تا به برخي انتقادها پاسخ بگويند. هر چند بدون آن هم برنامه افطار شبكه3 مخاطبان جدي خود را داشت و هر قسمت آن با اظهارنظرهاي موافقان و مخالفان در شبكه‌هاي اجتماعي به يك پديده تبديل مي‌شد؛ گرچه ترانه‌هاي ماه‌عسل امسال در مقايسه با آنچه فرزاد فرزين و مهدي يراحي سال گذشته خوانده بودند، خيلي گل نكرد و از سوي مخاطبان زمزمه نشد. ‌ماه‌عسل در آستانه 10سالگي به يك درجه قابل‌قبول از كمال رسيده اما شايد بد نباشد براي پرهيز از تكرار، سال آينده يك بازنگري جدي در شكل و محتواي آن انجام شود.

كار در دست كاردان!

داريوش كاردان در بازگشت به برنامه‌هاي مناسبتي تلويزيون كمتر نشاني از آن مجري تيزهوش و نكته‌سنج سال‌هاي گذشته داشت و همين باعث شد در رقابت با ‌ماه‌عسل و عليخاني چند گام عقب‌تر باشد. همزماني با برنامه مشابه شبكه3 و برخي بازي‌هاي فوتبال و واليبال هم در كمتر ديده شدن «شهر باران» تأثير داشت. هر چند، نفس حضور كاردان روي آنتن و گفت‌وگوهاي او با مهمانان سرشناس باعث شد برنامه افطار شبكه يك به نسبت سال‌هاي گذشته يك گام رو به جلو بردارد. اين مجري و گوينده سرشناس اين روزها بيشتر وقت خود را صرف بازي در سريال‌هاي تاريخي مي‌كند.

سريال‌هاي رمضاني

پخش «هفت‌سنگ» در رمضان باعث شد بيشتر ديده شود و همين ديده شدن راه را براي انتقادهاي بيشتر از آن هموار كرد. هفت‌سنگ كه اقتباس از يك سريال پرمخاطب آمريكايي است، در چند قسمت ابتدايي قرباني زمان نامناسب پخش شد و بعد از آن هم در بند حاشيه‌ها گرفتار آمد. برخي معتقدند اگر عليرضا بذرافشان با آن سابقه خوب در كارگرداني «نابرده رنج» كمي ملايم‌تر با منتقدان برخورد مي‌كرد و برخي اشتباه‌ها را مي‌پذيرفت، هفت‌سنگ تا اين اندازه گرفتار جنجال نمي‌شد.

به هر حال، آنها كه فضاي مدرن هفت‌سنگ را دوست نداشتند، مي‌توانند از چند روز ديگر در آي‌فيلم به تماشاي نابرده رنج بنشينند كه داستان آن در دوره دفاع‌مقدس مي‌گذرد. سريال «فاخته» هم كه پيش از افطار از شبكه2 روي آنتن رفت، چوب زمان پخش نامناسب را خورد تا داستان پندآموز و تربيتي به‌ويژه براي كودكان چنان كه شايسته است، ديده نشود.

کد خبر 267130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha