همشهری آنلاین: نام ۲۰ دانشمند بین‌المللی ایرانی در فهرست جدید پژوهشگران برتر جهان از نظر برخورداری از بیشترین ارجاعات جهانی قرار گرفت.

فهرست دانشمندان برتر جهان

به گزارش همشهري آنلاين، موسسه تامسون رویترز جديدترين فهرست پژوهشگران با بیشترین ارجاعات جهانی (Highly Cited Researcher) را منتشر كرد كه نام سه هزار و 200 دانشمند بین‌المللی از سراسر دنیا در اين فهرست قرار دارد.

در نظام رتبه‌بندی شانگهای، تعداد دانشمندان پر استناد هر دانشگاه، یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بین‌المللی دانشگاه‎ها است.

بر اساس فهرست منتشر شده از سوي موسسه تامسون رویترز، ایالات متحده آمریکا با يك هزار و 502 پژوهشگر برتر جهان، صدرنشين كشورها به لحاظ تعداد پژوهشگران با بیشترین ارجاعات جهانی است.

از ميان پژوهشگران ايراني داخل و خارج كشور نيز نام 20 دانشمند بين‌المللي ايراني در فهرست پژوهشگران با بیشترین ارجاعات جهانی قرار دارد كه 10 نفر از آنها در داخل کشور، 9 نفر در آمریکا و یک نفر در کانادا مشغول به پژوهش هستند.

پروفسور محمدرضا گنجعلی، پروفسور پرویز نوروزی و دکتر سیاوش ریاحی از دانشگاه تهران و دکتر فرنوش فریدبد از دانشگاه علوم پزشكي تهران، اساتيدي هستند كه نام آنها در فهرست دانشمندان برتر جهان در سال 2014 به چشم مي‌خورد.

همچنين پروفسور مهدی دهقان از دانشگاه صنعتي اميركبير، پروفسور سعید عباس بندی از دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره)، دكتر داود دومیری گنجی از دانشگاه صنعتي بابل، دكتر دکتر مهرآونگ قائدی از دانشگاه ياسوج، دکتر مجید اسحاقی گرجی از دانشگاه سمنان و دکتر حسنعلی زمانی از دانشگاه آزاد اسلامي در فهرست دانشمندان برتر جهان در سال 2014 حضور دارند.

طبق اين گزارش، پروفسور هدی خوری از دانشگاه چی کراک وینتر آمريكا، دکتر علی خادم حسینی، دکتر امید فرخزاد، پروفسور وحید تارخ و پروفسور داریوش مظفریان از هاروارد، پروفسور فریدون شهیدی از دانشگاه مموریال نیوفوندلند، دکتر آتنا صفت از آزمایشگاه ملی آواک ریچ آمريكا، پرفسور حجت عادلی از دانشگاه ایالتی اوهایو، دکتر رویا بحرینی از دانشگاه کالیفرنیا ریورساید و پروفسور علی یزدانی از پرینستون آمريكا، دانشمندان ايراني برتر در 2014 هستند كه در خارج كشور اقامت دارند.

جدول زیر اسامی این دانشمندان ايراني را بر اساس میزان ارجاعات بین‌المللی مرتب کرده است و این آمار مربوط به پژوهش‌های بین‌المللی آنها در محدوده سال‌های 2002 تا 2012 بوده که در سال 2014 اعلام شده است.

فهرست دانشمندان برتر جهان

کد خبر 267118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha