یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: رخدادهای نوار غزه جرمی بزرگ علیه انسانیت است.

 عبدالله گل: رخدادهای غزه جرمی علیه انسانیت است

به گزارش ايرنا، وی در پیام خود به مناسبت عید فطر که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: در غزه زنان، مردان، کودکان و کهنسالان با بیرحمی به قتل می رسند و شرف و عزت انسانی پایمال می شود .

رییس جمهوری ترکیه افزود: سکوت جهانی و سازمانهای بین المللی در مورد رخدادهای غزه که تبعات جدی به دنبال خواهد داشت، مایه نگرانی است.

وی از جامعه جهانی و جهان اسلام خواستار بجای آوردن مسوولیتهای خود در مورد غزه و پایان حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه شد .

عبدالله گل با تاکید بر ادامه حمایتهای ترکیه از فلسطین گفت: آنکارا برای تامین یک آتش بس ماندگار، ارسال فوری کمکهای انسانی به غزه و تامین یک صلح ماندگار و عادلان آنچه را که در توان دارد، انجام خواهد داد.

جمیل چیچک رییس مجلس ملی ترکیه نیز در پیامی به مناسبت عید فطر با اشاره به رخدادهای غزه گفت: اسراییل در غزه تروریسم دولتی انجام می دهد و رخدادهای جاری این منطقه به عنوان ˈشرم انسانیتˈ در تاریخ جای خواهد گرفت.

رژیم صهیونیستی در 20 روز گذشته با حملات وحشیانه از زمین ، هوا و دریا به نوار غزه دستکم هزار و 40 فلسطینی را شهید و بیش از پنج هزار نفر دیگر را مجروح کرده است.

کد خبر 267106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha