همشهری آنلاین: ماشین لباسشویی‌های پیچیده امروز در خانه همه هست، اما آنچه فروشنده به شما نمی‌گوید این است که اگر به اشتباه مورد استفاده قرار گیرد، خانه‌ای برای باکتری و کپک باشد.

washing machin

خبرگزاري آلمان از برلين گزارش داد، بيشتر کاربران پس از خارج کردن لباس‌هاي شسته شده از ماشين لباسشويي، در آن را مي‌بينند و مطمئن مي‌شوند که محل ريختن پودر هم بسته باشد.

اما اين اشتباه است. کلوديا اوبراشر، کارشناس اينياتيفه هاوسگرته+ (Iniative Hausgeraete+)، پورتال اطلاع‌رساني که شامل بسياري از سازندگان خوش‌نام وسايل خانگي آلمان مي‌شود، مي‌گويد: هميشه حجمي از آب درون اين ماشين‌لباسشويي‌ها باقي مي‌ماند.

جايي هم که رطوبت باشد، محل رشد جرم خواهد بود و البته بوي دلپذيري نخواهد داد.

به همين خاطر اوبراشر توصيه مي‌کند که در ماشين لباسشويي و محل ريختن پودر حتي زماني که مورد استفاده قرار نمي‌گيرد، باز باشد تا رطوبت از بين برود.

بد نيست که محل ريختن پودر را براي بررسي گاه و بيگاه مجراي آب پشت آن، به طور کامل از جاي خود خارج کنيد.

برند گلاسل، کارشناس انجمن آلماني توليدکنندگان محصولات خانگي بهداشتي و آرايشي مي‌گويد: موادي که براي توليد پودرهاي شستشو به کار مي‌رود، زيست فروسا (تجزیه و انحلال یک ماده شیمیایی به وسیله ارگانیسم‌ها) هستند. اين باعث مي‌شود که منبع غذايي خوبي براي باکتري و قارچ‌ها باشند.

اگر ديديد پودر لباسشويي در ماشين جا مانده، فقط کافي است يک بار بگذاريد با آب خالي کار کند.

علاوه بر اين، بد نيست نوار پلاستيکي دور در ماشين را هم بررسي کنيد تا ببينيد آيا سکه‌اي يا تکه‌هاي دستمال يا کاغذ درون آن باقي نمانده باشد.

همه ماشين لباسشويي‌هاي جديد فيلتري هم براي جمع کردن اشيايي دارد که ممکن است به سمت پمپ دستگاه برود. اين فيلتر اغلب پشت يک در کوچک در سمت چپ يا راست پايين دستگاه قرار دارد که مي‌توان باز و تميزش کرد.

کد خبر 267053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha