شهروندان تهرانی در پایان یک‌ماه روزه‌داری، خود را برای عید سعید فطر آماده می‌کنند.

شهرداري تهران نيز به همين مناسبت در تلاش است تا با بسيج امكانات شهري، مقدمات حضور شهروندان در مراسم نماز عيد سعيد فطر را فراهم كند. يكي از برنامه‌هاي شهرداري تهران در اين ارتباط به كارگيري 4500دستگاه اتوبوس شركت واحد براي خدمت‌رساني به نمازگزاران است.

مجتبي عبداللهي، معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اعلام اين خبر به تشريح برنامه‌هاي شهرداري تهران به مناسبت عيد فطر پرداخت و گفت: خدمات رساني رايگان مترو، استفاده از خودروهاي ون براي جابه جايي نمازگزاران ازايستگاه مترو تا محل برگزاري نماز عيد فطر، تهيه نقشه مصلا براي نمازگزاران و نصب 6دستگاه تلويزيون بزرگ در اطراف مصلا ازديگر برنامه‌هاي شهرداري تهران در اين روز است.

به گفته وي در روز قدس هم اطلاع‌رساني جامعي براي نماز عيد فطر از سوي شهرداري تهران در تمامي سطح شهر انجام شد. به همين منظور 6دستگاه تلويزيون بزرگ در اطراف مصلا نصب شده است. همچنين نمازگزاران از سوي شهرداري بيمه شده‌اند و اقلام مورد نياز آنها همچون كفپوش و موكت در محل‌هاي مورد نياز تدارك ديده شده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به نصب سرويس‌هاي پرتابل بهداشتي و نصب تانكرهاي آب براي روز عيد فطر گفت: 4500دستگاه اتوبوس از 250نقطه شهر از ساعت 5:30 صبح نمازگزاران را به محل برگزاري مراسم مي‌رسانند و در پايان مراسم نيز شهروندان را به محل‌هاي قبلي بازمي‌گردانند. معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به اينكه سرفاصله حركت هر قطار در صبح روز عيد به 3دقيقه خواهد رسيد، يادآور شد: مترو و اتوبوس در روز عيد تا ساعت 11صبح رايگان خواهد بود و بيش از هزار دستگاه تاكسي به‌عنوان مكمل ناوگان اتوبوسراني خدمات‌دهي مي‌كنند. وي در ادامه با بيان اينكه سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران در 25نقطه مستقر مي‌شوند، گفت: بازديدهاي مكرر 125 با نگاه ايمني در مصلا صورت گرفته است.

عبداللهي با تأكيد بر اينكه فضاي لازم براي پارك خودروها براي اين مراسم درنظر گرفته شده است، افزود: پاركينگ مجتمع امام‌خميني در شمال مصلا، خيابان بهشتي در جنوب، پاركينگ بيهقي و پاركينگ بنياد مستضعفان براي خدمات رساني به نمازگزاران در روز عيد پيش‌بيني شده است.

سازمان زيباسازي شهر تهران نيز سازه‌هاي فرهنگي و بخشي از سازه‌هاي تجاري را به اكران طرح‌هاي فرهنگي ويژه عيد سعيد فطر اختصاص مي‌دهد.اين سازمان سازه‌هاي تبليغات فرهنگي و بخش عمده‌اي از سازه‌هاي تجاري را به اكران طرح‌ها و جملات مربوط به شادباش و تبريك عيد بزرگ فطر به متراژ 70هزار مترمربع اختصاص داده است.علاوه بر فعاليت‌هاي صورت گرفته در حوزه تبليغات فرهنگي سازمان زيباسازي شهر تهران، درخصوص نورپردازي و آذين بندي خيابان‌هاي تهران برنامه‌هاي قابل‌توجهي را پيش‌بيني كرده است.

کد خبر 267012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha