شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

فصل مجامع بورس هفته گذشته به پایان رسید اما به‌نظر می‌رسد طبق روال هرسال حاشیه‌های مجامع ماه‌ها بر سر تالارهای بورس سنگینی کند.

بورس

به گزارش همشهري، دوره محدود بين ارديبهشت تا پايان تيرماه هرسال در بورس تهران به فصل مجامع شهرت دارد. در اين دوره بخش بزرگي از شركت‌هاي بورس با دعوت از سهامداران مجامع عمومي سالانه خود را برگزار مي‌كنند و درباره تقسيم سود تصميم مي‌گيرند. برگزاري اين مجامع هيچگاه خالي از حاشيه نبوده است.

شنيده شده در برخي مجامع بورس، تعدادي از مديران شركت‌ها براي كسب محبوبيت و البته حفظ صندلي مديريت خود با هدايت جو سالن برگزاري مجمع سهامداران عمده را به توزيع سود بيشتر و در نتيجه خالي كردن حساب‌هاي شركت ترغيب كرده‌اند. در برخي مجامع هم عكس اين اتفاق روي داده به‌طوري كه در مجمع سالانه يكي از خودروسازان بنام، تعدادي از سهامداران با شنيدن گزارش عملكرد و انتشار خبر توزيع نشدن سود نقدي براي دومين سال متوالي، با آمبولانس به درمانگاه و بيمارستان منتقل شده‌اند.

اما در يكي از عجيب‌ترين رويدادهاي فصل مجامع93، هيأت مديره يك شركت پذيرفته شده در فرابورس، در اقدامي غيرقانوني، مجمع صوري برگزار كرد. مجمع اين شركت فعال در صنعت بيمه درحالي برگزارشد كه صورت‌هاي مالي، گزارش بازرس و گزارش فعاليت هيأت مديره به سازمان بورس و سهامداران ارائه و آماده نشده بود.

از ديگر نكات قابل تامل در اين مجمع حضورنيافتن بازرس قانوني شركت و نماينده سازمان بورس بود. سهامداران ضمن اعتراض به نهادناظر معتقد بودند نماينده بورس با مديران شركت هماهنگ بوده است. آنها در شكايتي كه به نهاد ناظر ارائه كرده‌اند، پرسيده‌اند؛ انتشار آگهي مجمعي كه برگزار نشدن آن قطعي بوده، چه معنايي دارد و چرا نماينده سازمان بورس در مجمع حضور نداشته است؟حال بايد منتظر رسيدگي مسئولان سازمان بورس به اين ماجراها نشست.

کد خبر 267000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha