شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین-مریم دری‌منش: جشن آلمانی‌ها بعد از برد یک بر صفر بر آرژانتین در وقت اضافه فینال جام جهانی ۲۰۱۴ در ریودوژانیرو هیچ حد و مرزی نمی‌شناخت. آوازهای پیروزی تیم پس از سوت پایان بازی در عمق ورزشگاه "ماراکانا" به خوبی به گوش می‌رسید و بازیکنان و کادر فنی، همگی بعد از تثبیت جایگاه خود به عنوان نسل طلایی فوتبال آلمان، خنده و خوشحالی سر داده بودند.

M.Neuer

يكي از ستون‌هاي اصلي قهرمان جديد جهان بدون شك "مانوئل نوير" بود. واكنش‌هاي حيرت‌انگيز اين گلر 28 ساله، توانايي او در كنترل محوطه پنالتي و عملكردهاي قابل ستايشش در دو پست دروازه‌بان و سوئيپر، وجود او را براي "يواخيم لو"، سرمربي تيم اجتناب‌ناپذير كرده بود.

از نقش نوير در كسب چهارمين عنوان قهرماني آلمان و نمايش‌هاي او كه سبب شد دريافت دستكش طلايي آديداس، او را بهترين دروازه‌بان چنين تورنمنت پرهيجاني معرفي كند، هرچه بگوييم كم است.

با در نظر گرفتن چنين موفقيتي اصلا عجيب نيست كه صداي نوير در رختكن، جزو بالاترين صداها بود. با وجود اين او با شادي بسيار و چشماني درخشان ظاهر شد تا منحصرا با سايت فيفا گفتگو كند. اين گفتگو را در زير مي‌خوانيم:

تو و هم‌تيمي‌هايت همين الان جام جهاني را براي اولين بار در 24 سال گذشته به دست آورديد و علاوه بر آن عنوان بهترين دروازه‌بان جام را هم گرفتي. الان چه احساسي داري؟

واقعا باورنكردني است. البته مهم‌ترين چيز اين است كه ما به عنوان يك تيم موفق شديم. خارق‌العاده است. ما الان واقعا قهرمان جهان هستيم. براي ما آلماني‌ها يك آرزو به حقيقت پيوسته و ما بالاخره جام را برديم. خيلي وقت بود كه اين را مي‌خواستيم و حالا دوباره نوبت ما رسيد. همه نهايت توانشان را براي پيروز شدن به كار گرفتند و من فكر مي‌كنم كه ما شايستگي‌اش را داشتيم. هنوز هم كاملا باورمان نشده است.

فكر مي‌كني چه چيزي موجب شد كه آلمان تا اين اندازه در برزيل قدرتمند عمل كند؟

نقطه قوت اصلي ما فقط اين است كه ما تيم خوبي هستيم. به همين سادگي، و ما اين را در برزيل ثابت كرديم. همه براي هم مي‌جنگيم، همه از هم حمايت مي‌كنيم و در شادي همديگر شريكيم. ما كار گروهي خوبي داشتيم و اين چيزي است كه اهميت دارد. ما يك گروه بسيار نزديك به هم هستيم و اين در اين جام واقعا سرنوشت‌ساز بود. صادقانه بگويم كه همگي مي‌توانيم روي تك تك افراد تيم حساب كنيم. اين حس امنيت ما را به سمت گرفتن عنوان قهرماني سوق داد و حالا ما جام را برده‌ايم.

طي چند هفته گذشته بسياري از كارشناسان سبك نوين بازي تو را ستوده‌اند. عملكرد خودت در اين بازي‌ها را چطور ارزيابي مي‌كني؟

البته از بازي خودم راضي هستم و مي‌دانم كه بازي‌هاي خوبي داشتم، اما اين در درجه دوم اهميت قرار دارد. اصلي‌ترين و مهم‌ترين چيز براي من موفقيت تيم است. مي‌دانم كه بدون هم‌تيمي‌هايم هيچ‌چيز نيستم. در آخر هم اگر توانستم چنين جام جهاني خوبي داشته باشم به خاطر كساني بود كه در زمين جلوتر از من بازي مي‌كردند، بنابراين از آنها تشكر مي‌كنم كه سبب شدند من به اين خوبي بازي كنم و اين عنوان را به دست آورم.

شما با عضويت در اولين تيم اروپايي كه توانسته در آمريكاي جنوبي قهرمان جام جهاني شود، تاريخ‌ساز شده‌اي. آيا برزيل براي تو هميشه مكان خاصي خواهد بود؟

من عاشق برزيل شده‌ام. مردم فوق‌العاده‌اند، بسيار مهربان و خوش قلب. اين چيزي است كه همگي ما طي چند هفته گذشته كشف كرديم. اين مردم فوتبال را بيش از هر چيزي دوست دارند. بسيار مشتاقتند و هركاري مي‌توانستند كردند تا كشورشان را به بهترين وجه جلوه دهند. آنها به بهترين شكل موفق شدند و بايد از آنها ممنون باشيم. هيچ‌وقت اين را فراموش نمي‌كنم.

مانوئل نویر

کد خبر 266966

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha