گردشگران خارجی براساس آنچه رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون رئیس‌جمهور گفته، قرار است تا یک‌سال آینده قادر به دریافت ویزای الکترونیک سفر به ایران شوند.

گردشگران خارجی

مسعود سلطاني‌فر اين خبر را در حاشيه ديدار با جامعه هتلداران و تشكل‌هاي دفاتر خدمات مسافرتي كشور اعلام كرده و گفته است كه با همكاري وزارت خارجه همچنين مدت زمان ويزاي گردشگري گردشگران خارجي از 2هفته به يك‌ماه افزايش مي‌يابد. ديدار رئيس سازمان ميراث فرهنگي با تشكل‌هاي صنفي شركت‌هاي خدمات مسافرتي و اعضاي جامعه هتلدارها بدون دعوت از خبرنگارها برگزار شده و رئيس سازمان ميراث فرهنگي در اين ديدار گفته است كه در ماه‌هاي گذشته ورود گردشگران مختلف در قالب تور و حتي به شكل فردي به ايران افزايش چشمگيري داشته است.

مسعود سلطاني‌فر همچنين افزايش ورود گردشگران به ايران را علاوه بر ظرفيت گسترش تعاملات فرهنگي و آشنايي با جاذبه‌هاي فرهنگي و تاريخي ايران، موجب ارزآوري و ايجاد اشتغال در كشور خواند. آنطور كه مسعود سلطاني‌فر گفته است، سازمان ميراث فرهنگي در تلاش است تا با تقسيم گردشگران داخلي به قشرهاي مختلف بتواند در ماه‌هاي ركود گردشگري نيز از امكانات موجود گردشگري در كشور استفاده كند.

آنطور كه رئيس سازمان ميراث فرهنگي مي‌گويد، با رويكرد دولت و تأكيد رئيس‌جمهور به دستگاه‌هاي مختلف اگر بتوان زيرساخت‌هاي لازم را ايجاد كرد و ارتباط با كشورهاي ديگر را در بخش‌هاي حمل‌ونقل هوايي، خارجي و داخلي، ريلي و زميني، مراكز اقامتي و هتل‌ها گسترش داد مي‌توان به هدف چشم‌انداز در بخش گردشگري رسيد. مسعود سلطاني‌فر اما در مورد تسهيل صدور رواديد براي گردشگران خارجي گفت: وضع كنوني در مقايسه با سال گذشته بسيار بهتر است و هم‌اكنون نزديك به 190كشور دنيا مي‌توانند ويزاي فرودگاهي دريافت كنند.

ورود4/5 ميليون گردشگر خارجي

براساس آماري كه مسعود سلطاني‌فر به جامعه هتلدارها و تشكل‌هاي دفاتر خدمات مسافرتي اعلام كرد، 4/5 ميليون گردشگر ورودي خارجي با حدود 5تا 6ميليارد دلار درآمد سال گذشته به ايران سفر كرده‌اند كه اين آمار براساس سند چشم‌انداز در سال 1404 بايد به 20ميليون گردشگر و 25ميليارد دلار درآمد برسد.

کد خبر 266915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha