همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم از ابلاغ آیین‌نامه جدید استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد که بر اساس این آیین‌نامه، ۱۰ درصد از دانشجویان بالاترین رتبه‌ها در مقطع کارشناسی می‌توانند بدون آزمون در دانشگاه‌ها پذیرش شوند.

به گزارش مهر، عبدالرحیم نوه ابراهیم در این باره، گفت: آیین‌نامه جدید استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد، اختيارات بيشتري در پذيرش دانشجو به دانشگاه‌ها می‌دهد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم افزود: بر اساس این آیین‌نامه، 10 درصد از دانشجویان بالاترین رتبه‌ها در مقطع کارشناسی می‌توانند بدون آزمون در دانشگاه‌ها جذب شوند و اگر ظرفیت این 10 درصد تکمیل نشد و دانشجویان مراجعه‌ای برای پذیرش نداشتند، دانشگاه‌ها می‌توانند گروه دیگری از دانشجویان را تا 10 درصد پذیرش کنند.

وی به یک شرط جدید پذیرش دانشجویان در این دوره اشاره کرد و افزود: برای دانشگاه‌ها شرط معدل قرار داده نشده و این معدل از دانشگاهی به دانشگاه دیگر بر اساس رشته‌ها کاملاً متفاوت است. دانشجویانی که 6 نیمسال و 110 واحد درسی را گذرانده باشند می‌توانند برای پذیرش در این دوره درخواست خود را ارسال کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، تاکید کرد که تمام دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی، آزاد و پیام‌نور به شرط رعایت شرایط اختصاصی دانشگاه‌ها می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

نوه ابراهیم اعلام کرد که این آیین‌نامه بیشتر برای دانشجویان برگزیده در المپیادهای علمی، خوارزمی و فارابی در نظر گرفته شده که می‌توانند در دوره بدون آزمون پذیرفته شوند.

کد خبر 266871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha