شرکت متروی تهران با گذشت ۲ هفته از ثبت رکورد ۳۰۲ متری لاینینگ در نیمه شمالی خط ۳، این هفته با انجام ۴۰۰ متر لاینینگ رکورد قبلی خود را شکست.

به گفته هابيل درويش، مديرعامل شركت مترو، در هفته نخست تيرماه در نيمه شمالي خط 3براي نخستين بار در طول تاريخ ساخت متروي كشور و تهران، حدود 302مترو لاينينگ شامل خاكبرداري به قطر تونل، حفاظ موقت، عايق‌كاري، آرماتوربندي، قالب، بتن ريزي براي بهره‌برداري به ثبت رسيده بود كه اين ركورد به 400 متر رسيد.

درويش ثبت ركورد جديد را مرهون تلاش جهادي كارگران و مهندسان بومي و حمايت‌هاي شهرداري تهران و توجه و پيگيري‌هاي ويژه شهردار و قائم‌مقام شهردار تهران دانست و گفت: در حال حاضر فقط در 17كيلومتر پروژه در دست ساخت نيمه شمالي خط3حدود 60كارگاه و جبهه كاري فعال است كه در 3شيفت كاري و به‌صورت شبانه روزي فعاليت مي‌كنند.

بخش شمالي متروي خط 3به‌عنوان بزرگ‌ترين پروژه حمل‌ونقلي سال شهر، مطابق با برنامه زمانبندي در حال پيشرفت است. ريل مورد نياز 17كيلومتر و تجهيزات موردنياز براي نصب ريل تأمين شده و تا 2هفته ديگر بالغ بر 2.3 كيلومتر ريل‌گذاري خط به اتمام خواهد رسيد.

متروي خط 3به طول 37كيلومتر، مطابق برنامه زمانبندي تا پايان سال‌جاري آماده بهره‌برداري خواهد شد. اين خط به‌عنوان نخستين خط قطري شبكه مترو بيشترين ايستگاه‌هاي تقاطعي را با خطوط 7، 6، 4، 1و 8متروي تهران داراست. خط 3در ايستگاه چهارراه وليعصر با خط 4، در ايستگاه ميدان وليعصر با خط 6، در ايستگاه شهيد بهشتي با خط يك و در ايستگاه مولوي با خط 7تقاطع دارد وتكميل آن مي‌تواند سهم بزرگي را در اتصال خطوط ريلي منسجم و به هم پيوسته درون شهري و مسافرت راحت و آسان شهروندان و بيشترين دسترسي مسافران به تمام خطوط ريلي ايفا كند.

تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران پيش از اين به همشهري اعلام كرده بود كه براي تكميل خط 3تا پايان سال 3هزار ميليارد تومان بايد به مترو تزريق شود. براساس سند برنامه 5ساله شهرداري تهران، امسال بايد 30كيلومتر مترو در تهران به بهره‌برداري برسد كه شامل 18كيلومتر بخش شمالي خط 3و 12كيلومتر از خط 7مي‌شود. براساس برآوردهاي مسئولان براي تكميل اين خط، واگن‌ها، پله‌هاي برقي و كليه ملزومات ايستگاهي به حدود 3هزار ميليارد تومان بودجه نياز است. البته اين بودجه قرار است علاوه بر ساخت مترو در ساخت پايانه ريلي براي مبدأ خط 3در جنوب ايستگاه آزادگان، تجهيز هواكش‌هاي ايستگاهي وتونل‌ها و همچنين رفع نواقص موجود هزينه شود.

در ساخت پروژه‌هاي مترو مراحل لاينينگ، ريل‌گذاري و نازك كاري ايستگاه‌ها به‌ترتيب انجام مي‌گيرد اما در تهران، همه مراحل يادشده به موازات هم در حال انجام است. درويش تصريح كرد: امروز كارگاه‌هاي مترو زير پوسته شهر تهران به‌معناي واقعي كلمه به مركزي براي معرفي عيني و دقيق مديريت جهادي و اقتصاد مقاومتي مبدل شده است و آمادگي داريم با دانشگاه‌هايي كه واحدهاي درسي اقتصاد مقاومتي و مديريت جهادي براي دانشجويان تعريف كرده‌اند، براي معرفي هر چه اجرايي‌تر و ميداني ابعاد اقتصاد مقاومتي و مديريت جهادي همكاري كنيم.

تلاش بي‌وقفه زير شهر

شهردار تهران جمعه گذشته در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه درباره متروي خط 3سخن گفته بود. محمدباقر قاليباف تصريح كرده بود: مهم‌ترين بحث در مترو اين است كه مترو را به 220كيلومتر در شهر تهران خواهيم رساند. اين به اين معناست كه در طول 4سال 100كيلومتر مترو احداث خواهيم كرد و به‌صورت شبانه‌روزي در اين زمينه تلاش مي‌كنيم. به‌طور مثال خط 3از جاده ساوه تا شهيد محلاتي و خط 6از دولت‌آباد تا جنت‌آباد و خط 7طي 4سال آينده بايد احداث شوند كه خط 3را تا پايان سال راه‌اندازي خواهيم كرد، در واقع اين اقدامات زيرزميني است.

کد خبر 266789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha