چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: داورزنی با بیان مذاکراتش با رئیس فدراسیون والیبال گفت: طبیعتا این اتفاق (حضور بانوان در ورزشگاه) می‌افتد و سال آینده با کمک سایر نهادها تلاش می‌کنیم این قضیه را حل کنیم.

داورزنی رئیس فدراسیون والیبال

به گزارش ایسنا، بعد از میزبانی های ایران در لیگ جهانی والیبال، موضوع حضور تماشاگران خانم در سالن‌های مسابقه و اعمال محدودیت برای ورود خانم‌ها تیتر بسیاری از رسانه‌های ایران و جهان شد. ابتدا فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که ممکن است به دلیل تک جنسیتی بودن فضای ورزشگاه‌های ایران، میزبانی‌ها را از این کشور بگیرد. اما در نهایت با توجیه حضور تعدادی اندک از عوامل اجرایی و خبرنگاران و تماشاگران خانم کشورهای خارجی در سالن 12 هزار نفری آزادی این موضوع از دستور کار فدراسیون جهانی خارج شد.

ایسنا، برای بررسی بیشتر این موضوع به گفت و گو با محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون ایران نشست.

  • تیم ملی والیبال ایران در دومین سال حضورش در لیگ جهانی به مقام چهارم رسید. این مسابقات را چطور دیدید؟

در آغاز لیگ جهانی امسال ما پیش‌بینی کرده بودیم که ملی پوشان ایران بتوانند بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارند و به مرحله نهایی صعود کنیم. صعود به مرحله نهایی جزو اولین اهدافی بود که امسال دنبال می‌کردیم. هدف دومی هم داشتیم که رسیدن به جمع چهار تیم نهایی بود. خوشبختانه هر دو هدف تحقق پیدا کرد. هم به مرحله نهایی راه پیدا کردیم و هم جزو چهار تیم برتر دنیا قرار گرفتیم. البته ما در مرحله نیمه‌نهایی به آمریکای قهرمان برخورد کردیم که بهتر از بقیه تیم‌ها بود. از طرفی هم به خاطر برد برزیل مقابل ایتالیا در نیمه‌نهایی ما مجبور شدیم برای مقام سومی مقابل تیم میزبان بازی کنیم.

خوشحالم که امسال بازی‌های خیلی خوبی را از بچه‌های ایران شاهد بودیم. شرایط خوبی را شاهد بودیم. جا دارد که من به مردم ایران به خاطر این موفقیت تبریک بگویم. بازیکنان بسیار زحمت کشیدند، ولی نیاز به تجربه بیشتر داریم. این مسابقات می‌تواند خیلی به ما کمک کند تا روز به روز بهتر شویم. آینده بسیار روشنی در انتظار والیبال ایران است. امیدوارم که با همین بازیکنان و با برطرف کردن نقاط ضعف بتوانیم هم در مسابقات جام جهانی و هم در لیگ جهانی حضور موفقی داشته باشیم. ان شاالله بتوانیم در مسابقات سال بعد لیگ جهانی حضور روی سکو را هم پیش‌بینی کنیم.

البته ما امسال روی سکو رفتن را پیش‌بینی نکرده بودیم اما شانس این اتفاق را داشتیم ولی تیم‌های دیگر با تجربه‌تر عمل کردند. ما هم امیدواریم با تجربه‌هایی که کسب کردیم در سال آینده سکو را هدف قرار دهیم. کار،کار سختی است ولی تلاش می‌کنیم تا به این امر دست پیدا کنیم.

  •  اتفاقی که امسال خیلی باعث بحث‌های مختلف شد، حضور بانوان در سالن آزادی بود. فدراسیون جهانی جلسه‌ای را برگزار کرد که خروجی جلسه از طرف سایت‌های خبری با تعابیر مختلفی تفسیر شد. شما به عنوان رییس فدراسیون بهتر از هر کس دیگری می‌توانید اتفاقاتی که در جلسه گذشت را بیان کنید.

من روز جمعه (27 تير) با رئیس فدراسیون جهانی و نایب رییس فدراسیون جهانی صحبتی داشتم. خوشبختانه با صحبت‌هایی که انجام شد موضوع ایران از دستور جلسه خارج شد. چون معمولا در دستور جلسه مسائل بحرانی را مطرح می‌کنند. موضوعاتی که بخش عمده‌ای از آن به مسائل داخلی کشورها بر می‌گردد نباید خیلی در فدراسیون جهانی مطرح شود. با صحبتی که کردم موافقت کردند که این قضیه از دستور کار جلسه خارج شود. قرار شد که فدراسیون ایران و دولت با کمک وزارت ورزش تلاش کنند که این مسئله را حل کند و سال آینده تعداد بیشتری از بانوان بتوانند در سالن حضور پیدا کنند و خانواده‌ها بتوانند بازی‌ها را از نزدیک ببینند.

ما هم با توجه به اینکه این اراده هم در دولت و هم در سایر نهادها وجود دارد که بتوانیم انضباط بین‌المللی را با حفظ ارزش‌های اسلامی خودمان رعایت کنیم، به دنبال این موضوع هستیم. طبیعتا" این اتفاق می‌افتد و سال آینده با کمک سایر نهادها تلاش می‌کنیم این قضیه را حل کنیم.

  •  آیا در میزبانی‌های ایران در لیگ جهانی 2015 حضور بانوان ایرانی در سالن آزاد است یا نه؟

تلاش می‌کنیم که این اتفاق بیفتد. ببینید، امسال این طور نبود که هیچ خانمی در سالن نباشد. تعدادشان خیلی اندک بود. شاید نزدیک به صد تا صد و پنجاه خانم از تیم مهمان یا عوامل اجرایی و هموطنان عزیزمان در سالن بودند. این فضا را می‌خواهیم به گونه‌ای دنبال کنیم که تعداد بیشتری از هموطنان علاقه‌مند به والیبال بتوانند وارد سالن شوند. نباید اینطور برداشت شود که هیچ خانمی حق ورود به سالن را نداشت. با توجه به اتفاقاتی که دو سال قبل افتاد بعضی از نهادها نگران سواستفاده برخی از جریانات بودند و به همین دلیل محدودیت‌هایی اعمال شد. ولی تلاش می‌کنیم با تنظیم برنامه‌هایی که در پیش داریم بانوان بیشتری بتوانند در سالن دوازده هزار نفری آزادی حضور داشته باشند.

  • پس این قضیه که فدراسیون جهانی والیبال از ما شرط گرفته که سال بعد باید زنان در سالن حضور داشته باشند صحیح نیست؟

FIVB از ما خواست و به ما کتبا" هم اعلام خواهد کرد که ایران تلاش خودش را برای ورود بانوان به سالن انجام دهد. خوب این به همین معناست که در صورتی که ما نتوانیم این درخواست فدراسیون جهانی والیبال را انجام دهیم دفعه بعد محرومیت‌های سنگینی در انتظار ما خواهد بود. ولی شرطی برای حضور ایران در مسابقات سال آینده گذاشته نشده است.

  • شما به عنوان رئیس فدراسیون والیبال و فارغ از نظرات دیگر نهادها چه نظری در مورد حضور بانوان در سالن دارید؟

خانواده والیبال و من به عنوان رییس فدراسیون اعتقاد داریم باید زمینه‌ای مهیا شود که خانواده‌ها و زنان ایرانی بتوانند در سالن حضور داشته باشند و با حفظ ارزش‌های اسلامی به تماشای مسابقات بنشینند. ولی باید توجه داشته باشیم که این حضور باید به گونه‌ای باشد که مشکلی ایجاد نشود و زمینه‌ای برای سواستفاده برخی از عوامل سواستفاده‌گر ایجاد نشود.

  • شما از در این زمینه از دولت چه انتظاری دارید؟

دولت و وزارت وزرش هم در این زمینه از ما حمایت کرده‌اند و تلاش خودشان را برای تحقق این امر می‌کنند. اما این اتفاق نیاز به زمان دارد و باید با تلاش فدراسیون و دولت و کمک نهادهای امنیتی و همیاری مردم تلاش کنیم تا بتوانیم به این هدف نایل شویم.

کد خبر 266774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha