همشهری آنلاین: شمار شهدای فلسطینی در حملات ۱۷ روز گذشته رژیم صهیونیستی به غزه به ۶۶۰ نفر و زخمی‌ها به بیش از ۴۲۰۰ نفر رسیده است؛ خبر‌ها از حملات خونین جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس به مساجد حکایت دارند.

افزایش شهدای غزه به ۶۶۰شهید، مساجدو بیمارستانها درخاک و خون

واحد مرکزی خبر به نقل از منابع خبری گزارش داد: شمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 660 نفر رسید که ۱۶۱ نفر از آنها کودک، ۶۶ نفر زن و ۳۵ نفر افراد سالخورده هستند.

به گزارش شبکه الاقصی، در حملات هوایی صبح امروز نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف غزه بیش از 10 نفر شهید و 20 نفر زخمی شدند. جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی برج 9 طبقه ای را در غزه ویران کردند که بر اثر آن 11 نفر شهید شدند.بیشتر شهدای این ساختمان کودک و از اعضای یک خانواده بودند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی مساجد را بمباران می کنند

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در حمله جنگنده های ارتش رژیم اشغالگر قدس به مسجد الشمعه غزه، یک نفر شهید و دستکم 30 نفرزخمی شدند که حال بعضی از آنان وخیم است.در حمله هوایی به مسجد البشیر در شرق غزه هم یک فلسطینی شهید و دو نفر به شدت زخمی شدند. مسجد الهدی در منطقه التوام غزه نیز از بمباران در امان نماند.

براساس این گزارش،جنگنده های صهیونیست خانه خالد ابوندی ازرهبران حماس را در منطقه الجنینه در شرق رفح در جنوب غزه هدف قرار دادند.

مناطق الزنه، القراره و خزاعه در خان یونس در جنوب نوار غزه امروز شاهد کشتار و جنایت جدید ارتش رژیم صهیونیستی است. پزشک بیمارستان ناصر در خان یونس تاکید کرد: شمار شهدای فلسطینی در دو منطقه الزنه و خزاعه به اندازه ای است که سردخانه این بیمارستان دیگر جا ندارد. در حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی به شرق خان یونس 5 زن و کودک زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی مانع حضور امدادگران / صهیونیستها آمبولانسها را هدف قرار می دهند

با وجود گذشت چهار روز از محاصره منطقه الشجاعیه غزه، صهیونیستها اجازه ورود صلیب سرخ به این منطقه را نمی دهند.

رژیم صهیونیستی پس از بمباران روستای خزاعه، به خودروهای امدادرسان اجازه نداد برای نجات مجروحان به این منطقه بروند. یک شهروند مجروح فلسطینی در بیمارستان الشفا در غزه به خبرنگار الاقصی گفت: من بر اثر حمله موشکی صهیونیست ها به بیت حانون از ناحیه پا به شدت زخمی شدم. صهیونیستها حتی به آمبولانس ها هم رحم نمی کنند و کادر پزشکی را هدف قرار می دهند.

خیابانهای خزاعه پر از اجساد شهداست

یک شهروند فلسطینی در مصاحبه با الجزیره گفت: خیابانهای منطقه خزاعه در خان یونس پر از شهید است و در این منطقه دهها نفر از جمله کودکان و زنان شهید شده اند.

تامر المسحال در گزارش مستقیم از مقابل بیمارستانی در خان یونس گفت: منطقه خزاعه در مرزهای شرقی شهر خان یونس امروز بی هدف با تانک ها و هواپیماهای اسرائیل مورد حمله قرار گرفت و محاصره شد. تانک های اسرائیلی از سه نقطه وارد این منطقه شدند و تعدادی از خانه ها را هدف قرار دادند. در این حملات خانه ها روی ساکنان آن ویران شد. اجساد شهدا در خیابانها به چشم میخورد. حوادثی که در خزاعه رخ میدهد از حوادث منطقه شجاعیه هولناک تر است. شجاعیه در شرق غزه منطقه ایست که از چند روز پیش هواپیماهای ارتش اسرائیل 120 بمب هر کدام به وزن یک تن به آن پرتاب کرده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی کاروان صلیب سرخ را در منطقه خزاعه خان یونس هدف قرار داد.

نمایندگان صلیب سرخ با موافقت اسرائیل وارد منطقه خزاعه شده بودند تا اجساد شهدا و نیز مجروحان فلسطینی را از این منطقه خارج کنند.

شکار نظامیان صهیونیست بدست گردان های قسام

گردانهای عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس با صدور بیانیه ای از انفجار بمب در مسیر یگانی از نیروهای ویژه ارتش اسرائیل در منطقه صنعتی شرق جبالیا خبر دادند و تاکید کردند شماری از نظامیان اسرائیلی در این عملیات کشته یا زخمی شدند.

گردانهای قسام از صبح امروز با یک یگان از نیروهای ویژه ارتش اسرائیل در منطقه العمور در خان یونس درگیر شدند و تک تیراندازان این گردانها توانستند یک نظامی اسرائیلی را به هلاکت برسانند.

ارتش رژیم صهیونیستی هم به هلاکت رسیدن یک افسر یگان زرهی خود در شب گذشته در نوار غزه اذعان کرد.یک سخنگوی ارتش اسرائیل نام این افسر یگان زرهی ارتش را ستوان ناتان کوهن معرفی کرده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم از کشته شدن دو نظامی اسرائیلی در درگیری دیشب در منطقه الشجاعیه غزه خبر داد.

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از هلاکت 52 نظامی صهیونیست از آغاز حملات زمینی به غزه خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد مبارزان فلسطینی طی 24 ساعت گذشته بیش از 90 موشک به فلسطین اشغالی شلیک کرده اند.

سرنگونی یک هواپیمای F16 بدست گردان قدس

گردان قدس اعلام کرد روز گذشته واحد پدافند این گروه موفق شد یک هواپیمای F16 ارتش رژیم صهیونیستی را در آسمان دیر البلح با موشک زمین به هوا هدف قرار دهد.

لغو پروازهای غربی عربی به تل‌آویو

انفجار موشک نزدیک فرودگاه بن گوریون در حومه تل آویو به لغو پروازشرکتهای هواپیمایی آمریکایی و اروپایی به سرزمینهای اشغالی منجر شد.

در همین حال نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از جان کری وزیر خارجه آمریکا خواست تا شرکتهای هواپیمایی آمریکایی را متقاعد کند از تصمیم خود در خصوص لغو پروازها به تل آویو بازگردند. تاکنون هفت کشور پروازهای خود به فرودگاه تل آویو را لغو کرده اند.

هزاران مسافر اسرائیلی به علت آنکه برخی شرکتهای هواپیمایی جهانی پروازهای رفت و برگشت خود را به فرودگاه بین المللی بن گورین در تل آویو متوقف کرده اند به شدت خشمگین شده اند و در فرودگاه فریاد می زنند و می گویند «حماس بر ما پیروز شد. »

شرکت ملی هواپیمایی اردن همه پروازهای خود را به فرودگاه بین المللی بن گورین تل‌آویو به حال تعلیق درآورد .

خودکشی و خودزنی نظامیان صهیونیست از ترس اسارت

به گزارش العالم، نظامیان رژیم صهیونیستی از ترس کشته یا اسیر شدن به دست نیروهای مقاومت اقدام به خودکشی و خودزنی می کنند تا به بیمارستان نظامی انتقال یافته و از جنگ غزه رهایی یابند. مبارزان گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس پس از شنود چندین مکالمه تلفنی نظامیان و مشاهدات میدانی خود از طریق دوربین های پیشرفته متوجه این مساله شده اند.

کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد: 30 نظامی ارتش رژیم صهیونیستی با سرپیچی از دستور فرماندهان خود از ترس حملات مقاومت حاضر نشدند با تانک وارد نوار غزه شوند.

پایگاه اسرائیلی والا ازافزایش شمار نظامیان مجروح این رژیم در بیمارستان سیروکا به 61 نفر خبر داد و تاکید کرد حال سه نفر از آنها وخیم است.

صهیونیست ها هنوز نتوانسته اند وارد غزه شوند

سخنگوی گردانهای الناصر صلاح الدین اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته اند وارد غزه شوند.

خالد الازبط در گفتگو با العالم تاکید کرد: همه درگیری های مبارزان با نظامیان رژیم صهیونیستی، در آن سوی خط حائل و در مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی صورت می گیرد و جنایت هایی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می شود، فقط از طریق حملات از راه دور است .

مشیر المصری عضو ارشد حماس اعلام کرد: هیچ گونه اطلاعاتی درباره شائول آرون نظامی صهیونیست نخواهد داد مگر اینکه در ازای آن امتیازی دریافت کند.نیروهای مقاومت غزه روز یکشنبه این هفته (20 ژوئیه) شائول آرون نظامی صهیونیست را اسیر کردند.

مفتی لبنان: جهاد در فلسطین واجب عینی است

به گزارش شبکه تلویزیونی القدس، شیخ محمد رشید قبانی مفتی لبنان جهاد در فلسطین را بر همه مسلمانان واجب عینی اعلام کرد.

بررسی طرح آتش بس مصر در گفتگوی تلفنی کری و محمود عباس

خبرگزاری رسمی وفا اعلام کرد: وزیر خارجه امریکا روز چهارشنبه با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره برقراری آتش بس در غزه بر پایه ابتکار مصر گفتگو کرد.

کادر رهبری سازمان آزادیبخش فلسطین در پایان نشستی که به ریاست محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان برگزار شد، بامداد امروز در بیانیه ای اعلام کرد: ساف با همه خواسته های اصلی جنبش حماس برای توقف حملات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و اجرای آتش بس در این منطقه موافق است.

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح هم تاکید کرد این جنبش به مقامات مصری پیشنهاد کرده است هرگونه گفتگویی با صهیونیست ها نباید بیش از 5 روز برای اجرای بندها و مفاد توافقات سال 2012 طول بکشد. طرح پیشنهادی برای برقراری آتش بس در غزه با مخالفت حماس روبرو شده است.

حماس اعلام کرده است در صورتی آتش بس را می پذیرد که تل آویو تحریمها علیه نوار غزه را لغو و زندانیان فلسطینی به ویژه افرادی را که پس از آزادی دوباره بازداشت شدند ، آزاد کند.

در این حال رویترز گزارش داد، ناوی پیلای کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد درنشست فوق العاده سازمان ملل اعلام کرد: اقدامات اسرائیل در غزه به مثابه جنایت جنگی است.

محکومیت کشتار غزه نشینان بی پناه

به گزارش المیادین، شهروندان انگلیسی با ادامه تظاهرات خود علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، ضمن محکوم کردن این تجاوزات و موضع دولت انگلیس در قبال آن، خواستار توقف تجاوزات شدند.هزاران نفر در آتن پایتخت یونان با تظاهرات در برابر دفتر اتحادیه اروپا و سفارت آمریکا جنایات رژیم صهیونیستی را در غزه محکوم کردند.با حضور هزاران نفر از مردم اتریش تظاهرات بسیار گسترده ای در حمایت از مردم غزه در وین برگزار شد. مردم ترکیه نیز به اشکال مختلف از جمله تحریم کالاهای اسرائیلی خشم خود را از جنایات علیه غزه نشان می دهند. صدها نفر از تظاهرکنندگان هوادار فلسطینی ها در شیکاگو در اعتراض به کشته شدن کودکان در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تظاهرات کردند

کد خبر 266749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha