همشهری آنلاین: رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه بعد از انجام بررسی‌ها متوجه شدیم تعداد دانشجویان بورسیه غیرقانونی از مرز ۳ هزار نفر گذشته و به ۳۷۳۱ نفر رسیده است، گفت: متاسفانه این تعداد از دانشجویان با معدل‌های پایین و بدون عبور از فیلترهای مخصوص علمی پذیرفته شده‌اند و با استفاده از رانت، آزمون را زیر سوال برده‌اند.

جواد هروی درگفت وگو با خانه ملت،‌ درباره آخرین وضعیت سه هزار دانشجوی بورسیه در کشور، افزود: متاسفانه بعد از بررسی‌های دقیق متوجه شدیم تعداد دانشجویان بورسیه غیرقانونی از مرز 3 هزار نفر گذشته و به 3731 نفر رسیده است.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بدون‌شک بنیه علمی کشور با ورود غیرقانونی این سه هزار نفر به مخاطره می‌افتد، ادامه داد: با وجود آنکه امروزه دانشجویان دوره دکتری با مشقت آزمون داده و تحصیل می‌کنند اما شاهد هستیم که این افراد بدون آزمون وارد دانشگاه شده و با استفاده از رانت، آزمون را زیر سوال برده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: متاسفانه این تعداد از دانشجویان با معدل‌های پایین و بدون گذرکردن از فیلترهای مخصوص علمی پذیرفته شده‌اند و بدون‌شک بعد از فارغ‌التحصیلی نیز با معدل‌های پایین عضو هیات‌های علمی دانشگاه‌ها می‌شوند که این فاجعه اگر ریشه بدواند سال‌های آتی کشور را با بحران مواجه خواهد کرد.

وی تاکید کرد: وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری درباره ورود غیرقانونی دانشجویان بورسیه که بدون آزمون وارد دانشگاه شدند تا حدودی کوتاه آمده در حالی که تزریق این افراد به دانشگاه‌ها می‌تواند بسیار فاجعه‌بار باشد زیرا این افراد صلاحیت علمی ندارند.

رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: هیچ قانونی وجود ندارد تا برخی افراد بتوانند بدون آزمون وارد دوره دکتری شده و براین اساس نمی‌توان از تخلفی به این بزرگی به راحتی گذشت.

کد خبر 266712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha