همشهری آنلاین: دکتر فریدون عزیزی، رییس پژوهشکده غدد درون‌ریز و متابولیسم و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به عضویت «کارگروه علوم و شواهد» پشتیبان «کمیسیون پایان‌بخشیدن چاقی کودکان» سازمان جهانی بهداشت درآمد.

dr Azizi

دکتر فریدون عزیزی از سوی دبیرکل سازمان جهانی بهداشت به این سمت منصوب شده است.

این کارگروه شامل۲۱ کارشناس در رشته‌های گوناگون از جمله تغذیه، بیماری‌های اطفال، اپیدمیولوژی و ... است و دکتر عزیزی، از بخش خاورمیانه و آسیای جنوب غربی به عنوان عضو اصلی کارگروه یاد شده انتخاب شد.

در این کار گروه علمی، یک نفر از کشور آفریقا، شش نفر از سایر کشورهای آسیایی و بقیه اروپایی و آمریکایی هستند.

نتیجه مطالعه این گروه علمی۲۱ نفره، برای بازبینی دبیرکل سازمان بهداشت جهانی و «کمیسیون پایان‌ بخشیدن به چاقی کودکان» فرستاده می‌شود.

اعضای۱۵ نفری «کمیسیون پایان‌بخشیدن به چاقی کودکان» که ماه گذشته ایجاد شد و اخیرا اجلاس اولش را برگزار کرد، شامل دانشمندان علوم اجتماعی، متخصصان بهداشت عمومی، دانشمندان بالینی و اقتصاددانان هستند و هدف‌شان این است طرحی هماهنگ بر اساس دقیق‌ترین شواهد موجود برای مقابله با این مشکل بهداشتی تدوین کنند.

دو کارگروه پشتیبان این کمیسیون هستند، یکی «کارگروه علوم و شواهد» و دیگری«کارگروه اجرا،پایش و پاسخگویی».

این کمیسیون گزارش کار خود شامل توصیه‌ها برای مقابله با چاقی کودکان را به «مجمع جهانی بهداشت»، ارگان تصمیم‌گیرنده سازمان جهانی بهداشت، ارائه خواهد کرد و در صورت تصویب این گزارش، این توصیه‌ها به کشورهای عضو ابلاغ خواهد شد.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدید خود اعلام کرد شمار کودکان چاق و دارای اضافه وزن در جهان ممکن است از ۴۴ میلیون نفر در سال ۲۰۱۲ به ۷۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ افزایش یابد.

بر اساس این گزارش همچنین انتظار می‌رود شمار کودکان چاق یا دارای اضافه وزن فقط در آفریقا در همین دوره زمانی از ۴ میلیون نفر به ۱۰ میلیون نفر برسد.

کد خبر 266686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha