پسر شروری که متهم است در کمتر از یک‌ماه در جریان ۲درگیری ۲نفر را به قتل رسانده است در جلسه محاکمه اتهامش را پذیرفت و جزئیات این دو جنایت را شرح داد.

10اسفند‌ماه سال 91مسئولان بيمارستاني در تهران با مأموران كلانتري سيزده آبان تماس گرفتند و از مرگ مرموز پسر 30ساله‌اي با ضربات چاقو خبر دادند. بعد از اين تماس تيمي از مأموران راهي بيمارستان شدند كه در بررسي‌ها مشخص شد روز قبل راننده يك خودروي 206، قرباني را به بيمارستان انتقال داده و به بهانه انتقال خودرو به پاركينگ از بيمارستان خارج شده و ديگر برنگشته است. با شناساي هويت مقتول كه مهرداد نام داشت، محل زندگي وي شناسايي شد و برادر او به مأموران گفت: مهرداد روز قبل با يكي از دوستانش به نام حسن بيرون رفت اما ديگر به خانه برنگشت.

سرنخ در دوربين مداربسته

كارآگاهان به محل سكونت حسن در جنوب پايتخت رفتند اما او متواري شده بود. آنها در بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته بيمارستان موفق به شناسايي تصوير حسن شدند كه با خودروي پژو 206خود، مقتول را به بيمارستان رسانده بود. با اين سرنخ، رديابي‌ها براي دستگيري اين مرد كه مجرمي سابقه‌دار بود ادامه يافت و در نهايت وي دستگير شد.

شناسايي قاتل

حسن در بازجويي‌ها گفت: من در زمينه خريد و فروش مواد‌مخدر فعاليت مي‌كردم كه چند وقت پيش با يكي از مشتريانم به نام اصغر بر سر پول مواد دچار اختلاف شدم. همين موضوع باعث كينه و دشمني من با اصغر شد تا اينكه روز حادثه وقتي با مهرداد(‌مقتول) بودم، اصغر و يكي از دوستانش به نام سعيد به ما حمله كردند.

من با اصغر درگير شدم و مهرداد هم در حمايت از من با سعيد درگير شد. بعد از چند دقيقه مهرداد توسط سعيد مجروح شد و آنها فرار كردند. من هم دوستم را به بيمارستان رساندم اما وقتي فهميدم احتمال زنده ماندنش كم است ترسيدم و فرار كردم. اظهارات حسن پرونده را وارد مرحله‌اي تازه كرد. در ادامه مشخص شد كه عامل اين جنايت كه جواني به نام سعيد است، مدتي قبل‌ نيز دست به قتل مردي ديگري زده بود. سعيد دستگير شد و در بازجويي‌ها به هر دو جنايت اعتراف كرد.

وي درخصوص نخستين قتل گفت: مقتول با دوستم بر سر يك اسپيكر مخصوص پخش خودرو اختلاف داشت. 23بهمن 91مقتول را در خيابان ديدم و سوت زدم تا نزد من بيايد. وقتي آمد به‌خاطر دوستم با او درگير شدم و با چاقويي كه زير آستين لباسم مخفي كرده بودم به او چند ضربه زدم و پا به فرار گذاشتم. بعد از قتل به خانه دوستم اصغر رفتم و در آنجا مخفي شدم تا اينكه 9اسفند‌ماه وقتي با خودروي اصغر به خيابان رفته بوديم، ناگهان او راننده خودروي پژويي را نشان داد و گفت از وي پول طلب دارد كه بعد از تعقيب آنها و درگيري دومين جنايت رخ داد و من اين بار هم با چاقو سرنشين پژو را به قتل رساندم.

محاكمه

به‌دنبال اعترافات متهم پرونده اتهامي او به شعبه 71دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد و او صبح ديروز توسط قاضي نورالله عزيز محمدي محاكمه شد. در ابتداي جلسه نماينده دادستان كيفرخواست را قرائت كرد و خواستار مجازات متهم شد. در ادامه اولياي دم 2مقتول يك به يك در جايگاه ايستادند و گفتند سعيد بايد قصاص شود. سپس رئيس دادگاه اتهام 2فقره قتل عمدي را به او تفهيم كرد و از وي خواست به دفاع از خودش بپردازد.

او گفت: من هر دو قتل را قبول دارم. در هر دو قتل من كاره‌اي نبودم و به هواخواهي از دوستانم وارد درگيري شدم و 2نفر را با چاقو به قتل رساندم. متهم ادامه داد: بعد از نخستين قتل فرار كردم و فكر نمي‌كردم دستگير شوم اما حدود 16روز بعد باز هم در يك درگيري مرتكب قتل شدم و چند روز بعد مأموران دستگيرم كردند. در پايان اين جلسه قضات دادگاه با شنيدن آخرين دفاع متهم براي صدور رأي وارد شور شدند.

کد خبر 266669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha