سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

نگار شهیددخت: بسیاری از کاربران و صاحبان تلفن‌های همراه هوشمند از تمامی امکانات و خدماتی که گوشی‌های آنها می‌توانند ارائه کنند اطلاع ندارند و حتی گاهی از نبود برخی از گزینه‌ها نیز گلایه می‌‌کنند، غافل از اینکه رازهای زیادی در گوشی‌های همراهشان نهفته شده که کمتر کسی از آنها با خبر است.

اندروید و آی او اس

 آيا مي‌دانستيد كه آيفون شما رازهايي دارد كه آنها را از شما پنهان مي‌كند؟ اين كارهاي متفاوت قطعا شيوه استفاده شما از آيفون را تغيير خواهد داد. حتي اگر چندين سال است كه از آيفون استفاده مي‌كنيد، باز هم برخي چيزها هست كه در مورد گوشي خود نمي‌دانيد.

عكاسي به‌طور همزمان
براي شما هم تا به حال پيش آمده عكسي كه مي‌گيريد خوب از آب درنيايد؟ آيفون شما مي‌تواند در يك زمان تعداد زيادي عكس بگيرد. فقط بايد دكمه عكس گرفتن را براي چند ثانيه نگه داريد تا چندين عكس به‌طور همزمان گرفته شود. حالا مي‌توانيد از بين عكس‌هايي كه گرفته‌ايد بهترين را انتخاب كنيد.

بستن 3 اپليكيشن با يك حركت
اگر بخواهيد چند اپليكيشن را خيلي سريع ببنديد، براي اين‌كار نياز نيست به جان گوشي خود بيفتيد و هر دفعه يك اپليكيشن را به بالا بكشيد تا بسته شود، شما مي‌توانيد خيلي راحت با كشيدن 3 انگشت خود روي صفحه به سمت بالا همزمان و در يك حركت 3اپليكيشن را با هم ببنديد.

اگر شارژ نداريد با iMessage پيام دهيد
زماني كه در يك پرواز به واي‌فاي متصل هستيد اما شارژ گوشي شما تمام شده، شما هنوز هم مي‌توانيد به دوستاني كه از آيفون استفاده مي‌كنند پيام بفرستيد.به Settings >  Messages برويد و مطمئن شويد Send as SMS غيرفعال باشد و سپس iMessage فعال خواهد بود.

آنچه تايپ كرده‌ايد را پاك كنيد
تايپ كردن روي يك صفحه نمايش كوچك مي‌تواند مشكل باشد و احتمالا هنگام تايپ كردن شما هم اشتباه خواهيد كرد. به همين‌خاطر است كه اپل اين ويژگي جالب را ايجاد كرد. فقط كافي است هنگام تايپ كردن آيفون خود را كمي تكان دهيد تا با چندين گزينه براي پاك كردن نوشته خود روبه‌رو شويد.

شارژ كردن سريع
اگر نياز داريد كه آيفون خود را خيلي سريع شارژ كنيد مي‌توانيد Airplane Mode را فعال كنيد تا آيفون شما با 2 برابر سرعت قبلي شارژ شود.

كنترل با سر
تا به حال خبر داشتيد كه مي‌توانيد آيفون خود را با سرتان هدايت كنيد؟ در بخش Settings و قسمت Accessibility ويژگي Switch Control را فعال كنيد و با سر خود آيفون را كنترل كنيد.

يادآوري‌هاي جغرافيايي
اصلا لازم نيست همه كارهايتان را به‌خاطر بسپاريد فقط بايد به اپ Reminders اعتماد كنيد.
اين اپ مي‌تواند هر وقت به موقعيت جغرافيايي خاصي رسيديد چيزي را به شما يادآوري كند؛ مثلا مي‌توانيد به آيفون خود بسپاريد كه هر وقت به خانه نزديك شديد يك شاخه گل بخريد! براي اين كار يك يادآوري در اپ Reminders ثبت كنيد و بعد روي آيكون Info در كنار همان يادآوري تپ كنيد و ويژگي Location را فعال كنيد.

 

ذخيره باتري
در اندرويد استفاده از برنامه‌هاي مختلف باعث كم شدن عمر ذخيره شارژ باتري مي‌شود. چون اندرويد برنامه‌ها را باز نگه مي‌دارد خيلي‌ها معتقدند يكي از دلايل زود شارژ تمام كردن محصولات اندرويد نيز همين است. براي اينكه برنامه‌هايي كه در مدت زمان زيادي از آنها استفاده نمي‌شود در اندرويد خودشان بسته شوند به اين آدرس برويد و تنظيمات را تغيير دهيد. Settings> Running Services و دكمه Stop را فشار دهيد.

گوشي خود را خودكار كنيد
گوشي هوشمند اندرويد را مي‌توان به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي كرد كه به‌طور خودكار حين كار «بي‌صدا» شود يا شب هنگام، اتصال اينترنتي‌اش را قطع كند. تنها برنامه‌اي كه نياز داريد ابزاري نظير AutomateIT، Tasker يا Phone Schedule است.

استفاده آفلاين از نقشه
اگر مايل به سفر به منطقه‌اي هستيد كه فاقد دسترسي به اينترنت است يا اينكه مسير مشخصي را هر روز طي مي‌كنيد، مي‌توانيد اطلاعات نقشه گوگل را روي دستگاه خود دانلود كنيد. براي اين منظور به نقشه گوگل رفته و كليد منو را بزنيد. حالا روي گزينه «دسترسي آفلاين» (Make Available Offline) كليك كرده و منطقه موردنظر را مشخص كنيد. توجه داشته باشيد كه اين اطلاعات مي‌تواند تا 100مگا بايت از گنجايش داخلي را مصرف كند.

سوئيچ كردن سريع
براي سوئيچ كردن بين كيبوردها، به جاي غرق شدن در منوي تنظيمات، مي‌توانيد اين كار را در محيط اپليكيشن‌هاي خود انجام دهيد. براي اين كار اشاره خود را روي فيلد متن نگه داريد و سپس گزينه Input method را انتخاب كنيد، سپس كيبورد جديدتان را از ليست انتخاب كنيد.

ايجاد فولدر با يك اشاره
در home screen مي‌توانيد با Drag & Drop يك اپليكيشن روي اپليكيشن ديگر، يك فولدر ايجاد كنيد. براي تغييرنام فولدر روي آن اشاره كرده سپس روي نام آن اشاره كنيد.

گرفتن عكس از روي صفحه
براي اين‌كار بايد از كليد‌هاي تركيبي هوم + پاور به‌طور همزمان استفاده كنيد (اين ترفند در اكثر ورژن‌هاي اندرويد جواب مي‌دهد اما گرفتن اسكرين شات از ورژني به ورژن ديگر متفاوت است).

گوشي يا يواس‌بي؟
براي پر كردن تلفن اندرويدي خود از انواع فايل‌ها كافي است آن را به كامپيوتر وصل كنيد و پانل كشويي اطلاعات گوشي را باز كنيد. روي گزينه USB connected كليك و با باز شدن منوي موردنظر گزينه Mount را انتخاب كنيد. در اين حالت گوشي شما براي كامپيوتر حكم هارددرايو را خواهد داشت و مي‌توانيد هر برنامه و فايلي را كه مي‌خواهيد بكشيد و داخل گوشي بيندازيد.

 

کد خبر 266622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha