حتی پزشکان و خبرنگارانی که آموزش دیده‌اند تا احساس‌شان را برای هنگام کار کنترل کنند هم دیگر تاب دیدن تن‌های پاره‌پاره و جسدهای بی‌سر کشته‌های غزه را ندارند؛ قتل عام طی ۲روز گذشته در شرق غزه از سوی رژیم صهیونیستی به حدی وحشتناک بوده که حتی سیل‌اشک امان خبرنگاران و پزشکان حاضر در غزه را هم بریده است.

غزه

منابع بيمارستاني در غزه از شهادت حداقل 87 فلسطيني ديگر در حملات رژيم صهيونيستي خبر داده‌اند. همچنين شليك 12 گلوله توپ به بخش‌هاي جراحي و آي‌سي يو بيمارستان شهداي الاقصي در منطقه ديرالبلح شهادت حداقل 5 نفر و زخمي شدن بيش از 60 نفر ديگر را به دنبال داشت.

با رد شدن تعداد قربانيان در غزه از مرز 500نفر درخواست شوراي امنيت براي آتش‌بس فوري در منطقه هم بي‌فايده بوده و با وجود اين درخواست، بمباران غزه همچنان ادامه دارد. در روزي كه يكشنبه خونين غزه نام گرفت، تعداد شهدا با حمله بي‌سابقه و خونين به منطقه شجاعيه به 120نفر رسيد تا رسانه‌ها تيتر قتل عام در غزه را انتخاب كنند. طي 15روز حملات بي‌وقفه رژيم صهيونيستي به نوار غزه تاكنون حداقل 515نفر شهيد و 3هزار و 500نفر ديگر زخمي شده‌اند.

به‌دنبال قتل عام فلسطيني‌ها شوراي امنيت سازمان ملل يكشنبه شب نشستي فوق‌العاده را درخصوص اوضاع نوار غزه برگزار كرد و اعضاي اين شورا با ابراز نگراني درباره كشتار شجاعيه خواستار آتش بس فوري شدند. باراك اوباما رئيس‌جمهور آمريكا هم درخواست مشابهي را مطرح كرد اما نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در گفت‌وگو با بي‌بي‌سي اعلام كرد كه حملات اين رژيم همچنان ادامه خواهد داشت. به‌دنبال جنايات رژيم صهيونيستي، شوراي حقوق‌بشر سازمان ملل متحد قرار است روز چهارشنبه به درخواست مصر و كشورهاي عرب براي بررسي وضعيت غزه جلسه اضطراري تشكيل ‌دهد. گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه حداقل هزار و 100 خانه فلسطيني توسط نيروهاي رژيم صهيونيستي طي روزهاي گذشته با خاك يكسان شده است.

نفوذ حماس به سرزمين‌هاي اشغالي

علاوه بر حملات هوايي و خمپاره‌اي به غزه، درگيري‌هاي زميني هم ادامه دارد. نيروهاي حماس با استفاده از تونل‌هاي زيرزميني توانسته‌اند به يك شهرك صهيونيستي در فاصله يك كيلومتري غزه نفوذ كنند كه درگيري با نظاميان رژيم صهيونيستي را به‌دنبال داشت. در روزهاي گذشته اين نفوذ به كيبوتص‌نير‌آم بي‌سابقه بوده و باعث نگراني مقام‌هاي رژيم صهيونيستي شده است. مقام‌هاي رژيم صهيونيستي تاكنون كشته شدن 18نظامي خود را در درگيري زميني با نيروهاي مقاومت تأييد كرده‌اند. گردان‌هاي عزالدين قسام همچنين از اسارت يك نظامي رژيم صهيونيستي به نام شائول آرون خبر داده‌اند.

با وجود اعلام نام و شماره پرسنلي اين نظامي سفير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل اما اين مسئله را رد كرده است. سخنگوي نخست‌وزير رژيم صهيونيستي اما روز گذشته اعلام كرد كه اين رژيم در حال بررسي مسئله اسير شدن يكي از نظاميان خود است. نيروهاي حماس در گذشته با اسارت گيلعاد شاليط نظامي رژيم صهيونيستي موفق به آزادي صدها اسير فلسطيني با تبادل او شده بودند و به همين‌خاطر اعلام اين خبر باعث لبخند تلخ مردم غزه شد. روز گذشته همچنين واكنش راكتي نيروهاي حماس آژير خطر در اشكلون براي رژيم صهيونيستي بار ديگر به صدا درآورد.

كري و مون در قاهره

جان كري، وزير امور خارجه آمريكا كه دفاع او از رژيم صهيونيستي در مصاحبه اخيرش باعث تعجب حتي آمريكايي‌ها شد راهي مصر شده است تا با مقام‌هاي اين كشور درباره اوضاع غزه و توافق آتش بس گفت‌وگو كند. بان كي مون دبير كل سازمان ملل هم كه براي مذاكره در اين رابطه به دوحه رفته بود از قطر به مصر رفته است. اين در حالي است كه موشه فيگلين معاون رئيس پارلمان رژيم صهيونيستي صراحتا از نقشه اين رژيم براي اشغال كامل غزه، يهودي‌سازي‌ آن و اخراج ساكنان اين منطقه پرده برداشته است. رسانه‌هاي صهيونيستي اعلام كردند كه وزراي كابينه امنيتي رژيم صهيونيستي پيشنهاد داده‌اند كه بخشي از نوار غزه توسط نيروهاي اين رژيم اشغال شود.

کد خبر 266557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha