مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعداد 300 هزار دستگاه خودرو فرسوده امسال از گردونه حمل و نقل خارج می شود.

علی اکبر محرابیان مشاور رئیس‌جمهور در پیگیری‌های طرح‌های ویژه در گفتگو با واحد مرکزی خبر گفت : در آینده نزدیک، ثبت نام از دارندگان خودرو فرسوده به صورت اینترنتی آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند خودرو نو یا وجه بلاعوض دریافت کنند.

وی گفت: امسال با توجه به تجارب و مشکلات سال 85 در زمینه دریافت تسهیلات بانکی، تدابیری پیش بینی شده است که مردم در مراجعه به بانک‌ها مشکل کمتری داشته باشند.

محرابیان گفت: متقاضیان در زمان ثبت نام اینترنتی بانک مورد نظر و مرکز اسقاط خودرو را اعلام می کنند و زمان مراجعه به بانک و مرکز اسقاط تعیین و فهرست آن هم به بانک مورد نظر اعلام می شود.

رئیس ستاد تبصره 13 ابراز امیدواری کرد: متقاضیان نوسازی خودروهای فرسوده با حداقل مراجعه، خودرو نو دریافت کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه بانک‌ها برای اعطای تسهیلات در سال گذشته سه ضامن از متقاضی می خواستند با هماهنگی بانک‌ها تعداد ضامن ها به یک نفر کاهش یافته است و در بخش نوسازی تاکسی‌های فرسوده هم خودرو متقاضیان به عنوان وثیقه در بانک‌ها پذیرفته خواهد شد.

محرابیان با تکذیب برخی اخبار مبنی بر اینکه امسال در طرح خروج خودروهای فرسوده، به متقاضیان خودرو نو تحویل نخواهد شد گفت : متقاضیان مختار هستند در اسقاط خودرو فرسوده خود، وجه بلاعوض یا خودرو جدید با تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال یکصد هزار نفر وجه دریافت کنند و 200 هزار نفر نیز متقاضی دریافت خودرو نو باشند.

وی گفت: هماهنگی لازم با خودروسازان برای تولید و تحویل خودرو انجام شده است و همه خودروهای تحویلی برای جایگزینی خودروهای فرسوده گازسوز خواهد بود.

محرابیان با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا سال 1390 روند خروج خودروهای فرسوده به روز خواهد شد گفت : طبق برنامه تا سال 1390 باید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج و اسقاط شود.

خودرو فرسوده به خودروهای سواری 4 سیلند بالای 30 سال، خودروهای 6 و  8  سیلندر بالای 25 سال و تاکسی‌های بالای 15 سال گفنه می‌شود.

کد خبر 26651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز