همشهری‌آنلاین: تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست برابر ایتالیا به عنوان چهارمی مسابقات لیگ جهانی دست یافت.

volleyball

 این عنوان در شرایطی برای والیبال ایران به دست آمد که ملی‌پوشان کشورمان دومین حضور خود در این رویداد را تجربه می‌کردند.

ايران با  عبور از سد تیم ملی برزیل برای نخستین بار به جمع چهار تیم برتر دنیا راه یافته بود.

به گزارش مهر، مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال که با حضور شش تیم برتر در دو گروه به میزبانی شهر فلورانس ایتالیا برگزار شد، شامگاه یکشنبه با دیدار تعیین تیم‌های سوم و چهارم و نبرد ایران و ایتالیا پیگیری شد.

در پایان تیم ملی والیبال ایتالیا موفق شد با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی برسد و عنوان سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد و عنوان چهارم به تیم ملی ایران برسد.

volleyball

گیم اول؛ 25 بر 22

در ست اول بازیکنان ایران تلاش زیادی کردند تا بتوانند برابر حریف قدرتمند خود به پیروزی دست پیدا کنند اما ایتالیا در خط حمله و دریافت ها بهتر عمل کرد و در طول این گیم توانست برتر از ایران عمل کند. با این حال در حالی که ایتالیا 19 بر 14 از ایران پیش بود، چند سرویس خوب امیر غفور شرایط را به سود ایران تغییر داد و امتیاز به 19 بر 18 تغییر کرد.

در ادامه سرمربی میزبان با گرفتن یک وقت استراحت مجددا امتیازگیری را آغاز کرد و در نهایت تیم ملی ایتالیا موفق شد با نتیجه 25 بر 22 ست اول را به سود خود به پایان برساند.

گیم دوم؛ 25 بر 17

تیم ملی ایران گیم دوم را خوب شروع کرد و در خط حمله نمایش خوبی داشت اما ایتالیایی ها با چند دفاع روی تور خوب و عملکرد خوب در خط حمله قصد گرفتن بازی از حریف آسیایی خود را داشت. دو تیم تا امتیاز 4 مساوی پیش رفتند و رقابت نزدیکی بین آنها وجود داشت و این روند تا تا امتیاز 7 هم ادامه داشت اما در ادامه این لاجوردی پوشان بودند که اختلاف را زیاد کردند و توانستند در پایان گیم دوم را هم به سود خود تمام کنند. در گیم دوم عدم خودباوری بازیکنان ایران باعث شد ایتالیا 22 بر 14 پیش بیفتد و در پایان 25 بر 17 نتیجه را واگذار کند.

volleyball

 

گیم سوم؛ 25 بر 22

شاگردان کواچ گیم سوم را بهتر از دو گیم دیگر اغاز کردند و پس از آنکه تا 3 امتیاز اول مساوی پیش رفتند اما در ادامه ایران اختلافش را بیشتر کرد و 8 بر 5 از حریف پیش افتاد. در این لحظات دفاع خوب ایران با عملکرد کم نقص خط حمله مواجه شد و در ایران توانست 14 بر 11 از حریف پیش بیفتد اما در ادامه ورق برگشت و این ایتالیا بود که در سرویس و دریافت‌ها بهتر عمل کرد و 16 بر 15 پیش افتاد.

ایتالیایی ها در ادامه هم موقعیت های حمله ایران را دفاع کردند و اختلاف را بیشتر کردند و 19 بر 16 پیش افتادند. تلاش بازیکنان ایران در ادامه بازی هر چند اختلاف را کمتر کرد اما روز خوب یاران زایتسف اجازه خودنمایی به مردان ایران را نداد. هر چند شاگردان کواچ با روزهای خوب خود فاصله زیادی داشتند و کم رمق تر از قبل بودند. محمد موسوی نیز که در دیدار قبلی مصدوم شده بود و با تلاش پزشکان به این دیدار رسید در این دیدار نتوانست از سرویس های خود نفعی ببرد و مثل سایر بازیکنان کشورمان خوب نبود.

در پایان گیم سوم تیم ملی ایتالیا موفق شد برابر ایران به پیروزی برسد و عنوان سوم این دوره از مسابقات لیگ جهانی را به خود اختصاص دهد. تیم ملی ایران هم که دومین حضور خود در لیگ جهانی را تجربه کرد با عنوان چهارمی به کارش پایان داد. تیم های برزیل و آمریکا هم دیدار فینال را یکشنبه شب برگزار خواهند کرد.

کد خبر 266447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha