دزد حرفه‌ای هر بار که از سوی پلیس دستگیر می‌شد، خودش را با هویتی جعلی معرفی می‌کرد تا سوابق مجرمانه‌اش رو نشود.

شگرد اين مرد اما آخرين بار جواب نداد و انگشت نگاري از او، راز دستگيري‌هاي سريالي وي را فاش كرد.چند روز پيش مأموران پليس مازندران از طريق دوربين‌هاي ترافيكي خودروي مزدايي را شناسايي كردند كه در مسير نكا به بهشهر در حركت بود. شماره پلاك اين خودرو نشان مي‌داد كه مسروقه است و چند روز پيش از يكي از خيابان‌هاي تهران دزديده شده است.

ماجرا به پليس بهشهر گزارش شد و مأموران در مسير اين خودرو اقدام به راه‌اندازي ايست و بازرسي كردند. وقتي خودرو به ايست و بازرسي پليس توقف كرد، راننده دستگير شد. او كه مدعي بود از مسروقه بودن خودرو خبر نداشته، به اداره آگاهي منتقل شد و تحت بازجويي‌ قرار گرفت. وي خودش را سعيد معرفي كرد اما مأموران كه حرف وي را باور نكرده بودند، نام و فاميلي او را در سيستم پليس ثبت كردند كه مشخص شد سعيد سابقه‌اي ندارد. اين پايان ماجرا نبود؛ چرا كه مأموران به مرد جوان مشكوك بودند و به همين دليل تصميم گرفتند به انگشت‌نگاري وي بپردازند. آثار هر 10انگشت او در سيستم پليس ثبت و مشخص شد كه اين مرد جوان فريد نام دارد و تا حالا دست‌كم 20بار به جرم سرقت از سوي پليس دستگير و راهي زندان شده است.

سرهنگ عظيمي، رئيس پليس آگاهي استان مازندران با بيان اين خبر گفت: بررسي‌ها نشان مي‌داد كه مرد جوان يك مجرم سابقه‌دار و حرفه‌اي است كه هر بار پس از دستگيري خودش را با هويت‌هاي جعلي معرفي مي‌كرد تا سوابق قبلي‌اش فاش نشود. وي ادامه داد: اين مرد مي‌دانست كه درصورت افشاي سوابق قبلي‌اش، مجازات سنگين‌تري در انتظارش است و به همين دليل هر بار پس از دستگيري از هويت‌هاي جعلي استفاده مي‌كرد و جالب اينكه با اين شگرد توانسته بود هر بار پس از تحمل مجازاتي كم، از زندان آزاد شده و جرائمش را از سر بگيرد. سرهنگ عظيمي گفت: همه سوابق متهم در زمينه سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو است كه با دستگيري وي، تحقيقات تكميلي درخصوص كشف جرائم او آغاز شده است.

کد خبر 266432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha