دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیا دچار دانه‌های پوستی با علت نامعلوم شده‌اید؟ بد نیست آی‌پدتان را چک کنید. معلوم شده است این تبلت پرطرفدار ممکن است حاوی نیکل باشد که شایع‌ترین فلز آلرژی‌زا است.

به نوشته لایوساینس گزارش‌های اخیر در نشریات پزشکی مواد زیادی از آلرژی به نیکل ناشی از انواع گوناگونی از وسائل الکترونیک شخصی را شرح داده‌اند. اما به تازگی یک آی‌پد اپل بود که باعث بروز دانه‌های پوستی خارش‌دار در یک پسر 11 ساله شده بود که اخیر در بیمارستان شهر سان‌دیه‌گو در کالیفرنیا تحت درمان قرار گرفت و شرح حالش در شمار اخیر نشریه  Pediatrics منتشر شده است.

دانه‌های پوستی ناشی از نیکل تهدیدکننده حیات نیستند، اما ممکن است بسیار آزارنده باشند، و ممکن است به درمان با داروهای استروئیدی و در صورت عفونی شدن به درمان با آنتی‌بیوتیک نیاز پیدا کنند.

این پسر  از قبل یک عارضه پوستی رایج به صورت لکه‌های پوسته‌ریزی‌کننده داشت، اما بعدا دانه‌های پوستی متفاوتی در سراسر بدنش ظهور کرد که به درمان معمول پاسخ نمی‌داد. آزمایش‌های پوستی نشان داد که او دچار آلرژی به نیکل است و پزشکان در نهایت منشا این آلرژی را در آی‌پدی که خانواده‌اش برای او در سال 2010 خریده بودند، یافتند.

پزشکان این وسیله را آزمایش کردند و در ان یک ترکیب شیمیایی حاوی نیکل در پوشش بیرونی آی‌پد یافتند. به گفته پزشکان این پسر به طور روزانه از آی‌پد استفاده می‌کرد. این پسر پس از اینکه آیپدش را در یک پوشش محافظ گذاشت، بهبود پیدا کرد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا همه مدل‌های آی‌پد یا سایر وساُئل الکترونیک ساخت اپل نیز دارای این ترکیب هستند یا نه.

دانه‌های پوستی ناش از نیکل به علت سایر وسائل رایج مانند برخی از جواهرات، قاب عینک و زیپ هم ممکن است رخ دهند.

به گفته نویسندگان این گزارش آلرژی‌های نیکل شایع‌تر شده‌اند یا بیشتر تشخیص داده می‌شوند.

آمار در آمریکا نشان می‌دهد که 25 درصد کودکان در آزمایش‌های پوستی برای آلرژی نسبت به نیکل حساس بوده‌آند، در حالیکه یک دهه پیش این میزان حدود 17 درصد بود. این پژوهشگران به پزشکان توصیه می‌کند هنگام درمان دانه‌ها و حساسیت‌های پوستی وسائل الکترونیکی را نیز به عنوان منشا بالقوه آلرژی در نظر داشته باشند.

کد خبر 265907

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha