همشهری آنلاین: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از تمامی طرفین درگیری می‌خواهد تا از غیرنظامیان و امدادگران درمانی که در بحبحه‌ی درگیری گرفتار شده‌اند حمایت کنند.

فلسطین

به گزارش ايسنا، این کمیته حمله به شعبه‌ جبلیه‌ جمعیت هلال احمر فلسطین در شمال غزه در 18 تیرماه را که منجر به زخمی شدن ده‌ها تن از کارکنان و داوطلبان این جمعیت و نابودی سه دستگاه آمبولانس آن شد، آشکارا محکوم می‌کند.

ژاک دومایو، رئیس نمایندگی این کمیته در اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی می‌گوید: هر ساعت، آثار ناگوار انسانی این دور باطل خشونت‌های مسلحانه بد و بدتر می‌شود. غیرنظامیان باید مورد حمایت قرار گیرند. در هر شرایطی، امنیت موردنیاز برای آمبولانس‌ها، بیمارستان‌ها و امدادگران درمانی باید تضمین شود تا آنها قادر باشند وظایف حیاتی خود را به انجام رسانند.

وی افزود: با افزایش تعداد مصدومین، و آمار ده‌ها تن کشته و صدها نفر زخمی، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ بی‌وقفه در تلاش است تا با همکاری تنگاتنگ با جمعیت هلال احمر فلسطین و جمعیت ستاره‌ی سرخ داود، به نیاز‌های درمانی و دیگر نیازها به سرعت پاسخ دهد. کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ چیدمان عملیاتی، توان اجرایی و اقدامات امنیتی خود را آماده کرده است تا پاسخ‌دهی لازم به نیازهای برآمده از افزایش خصومت‌ها را تضمین کند.

دومایو گفت: به‌علاوه، گفتگوی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ با مقامات اسرائیلی و فلسطینی نیز آغاز شده‌است. در بطن حقوق بین‌المللی بشردوستانه (که همچنین به قانون جنگ نیز معروف است)، اصل تفکیک وجود دارد که به ضرورت تفکیک بین غیرنظامیان و آنهایی که مستقیماً در مخاصمات شرکت می‌کنند اشاره دارد. باید خط واضحی بین اهداف نظامی و غیرنظامی کشیده شود.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ تأکید می‌کند که طرفین درگیری موظفند تا تمامی اقدامات احتیاطی ممکن را برای حمایت از غیرنظامیان در برابر آثار مخاصمات به‌کار بندند. قانون، هرگونه حمله‌ علیه غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی را ممنوع کرده است.

کد خبر 265827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha