همشهری‌آنلاین - سعید محمدجعفری*: کشور نیجریه واقع در غرب آفریقا پنج سال است با یک گروه اسلامی تندرو به نام بوکوحرام که خواهان برقراری یک حکومت اسلامی در آن کشور هستند، درگیری نظامی دارد.

levick

درگیری نظامی نیجریه با گروه فوق از فروردین گذشته با گروگانگیری بیش از دویست دختر دانش آموز توسط بوکوحرام، برگی تازه را گشود و خشم افکار عمومی دنیا را بر انگیخت. متعقب این گروگانگیری علی رغم اعلام آمادگی کشورهای گوناگون جهان برای کمک به رهایی گروگان‌ها، نه تنها گروگانی رهایی پیدا نکرد، بلکه دامنه حملات این گروه از شمال به جنوب کشیده شد و حتی سه بمب‌گذاری در پایتخت ، ابوجا، صورت گرفت.

شرایط فوق سبب شد تا رئیس جمهوری گودلاك جوناتان (GOODLUCK JONATHAN)  که قصد دارد در انتخابات بهمن آینده دوباره نامزد شود، برای جلب نظر افکار عمومی بین‌المللی و نیز داخل کشور در حمایت از خودش دست یاری به سوی یک شرکت روابط عمومی آمریکایی دراز کند.

در همین راستا طبق یک قرارداد 2/1 میلیون دلاری که روز 23 خرداد 1393، میان دولت نیجریه و شرکت لويك (LEVICK) مستقر در واشینگتن دی سی به امضا رسید، شرکت یاد شده عهده دار تنویر افکار عمومی جهان و مردم نیجریه به نفع رئیس جمهوری در رابطه با فعالیت‌هایش در مبارزه علیه گروه بوکو حرام، به ویژه در مورد نجات دختران دانش آموز ، شد.

از جمله اقدامات اولیه‌ای که شرکت متعاقب عقد قرارداد انجام داد، انتشار یک یادداشت از رئیس جمهوری نیجریه در ستون مقابل سرمقاله روزنامه واشینگتن پست مورخ 5 تیر 1393بود که در آن وی نگرانی خود را نسبت به ربودن دختران دانش آموز ابراز و توضیح می‌دهد که سکوت او در این زمینه را نباید به عنوان مسامحه یا ضعف تلقی کرد، بلکه وی به شدت برای حل موضوع تلاش می‌کند.

در کارنامه فعالیت‌های شرکت ارتباطات استراتژيك لويك (LEVICK STRATEGIC COMMUNICATION) که پیمانکار روابط عمومی نیجریه شده است، از جمله پیمانکاری روابط عمومی برای دوبی، کلیسای کاتولیک، بحران وال استریت، آلودگی نفتی خلیج مکزیک و بانک سلطنتی کشور لیختن اشتاین، به چشم می‌خورد.

همچنین در جریان تغییر رژیم‌های سه کشور عربی تونس، مصر و لیبی نیز پای این شرکت به میان آمد.

* پژوهشگر و مدرس ارتباطات بین‌الملل کاربردی
منبع: کاوشگران روابط عمومی

کد خبر 265776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha