همشهری آنلاین: همایش بزرگ کاتبان بزرگ قرآن کریم دوشنبه، ۲۳ تیرماه در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد صدری، مدیر اجرایی کمیته برگزاری همایش کاتبان بزرگ قرآن کریم گفت: این همایش روز دوشنبه، 23 تیرماه با محوریت بزرگداشت استاد میرزا طاهر خوشنویس برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه میرزا طاهر یکی از اساتید برجسته خط نسخ محسوب می شد، در این همایش موضوعاتی در مورد خوشنویسی خط نسخ و نقش استاد میرزا طاهر خوشنویس در کتابت قرآن و کتب دینی مطرح می شود. تنی چند از محققان و پژوهشگران نیز در مورد این موضوعات به ارائه مقاله خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: در همایش کاتبان بزرگ قرآن کریم علاوه بر حضور خانواده میرزا طاهر خوشنویس و ارائه مقاله از سوی فرزند ایشان، سیدمجتبی حسینی، رئیس موزه ملک و محمدمهدی هراتی از اساتید خط نسخ ایران حضور خواهند داشت.

به گفته صدری، نمایشگاهی از آثار میرزا طاهر خوشنویس در فضای نمایشگاه بین المللی قرآن عرضه خواهد شد؛ همچنین کتابی حاوی سه مقاله تحقیقی، یک مقاله در مورد شرح حال استاد و مجموعه ای از آثار میرزا طاهر خوشنویس تهیه شده که به حضار تقدیم خواهد شد.

بنابراین گزارش، همایش کاتبان بزرگ قرآن کریم از ساعت 18 روز دوشنبه، 23 تیرماه در سالن هویزه موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 265661

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha