همشهری آنلاین: جایزه معتبر فرانک اوکانر که گران‌ترین جایزه برای داستان کوتاه است، کالین برت را به‌عنوان برنده سال ۲۰۱۴ خود معرفی کرد.

kalin

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از بوك تريد، جايزه بين‌المللي فرانك اوكانر ،اولين مجموعه داستان كوتاه كالين برت را انتخاب كرده‌است.

كالين برت، نويسنده ايرلندي براي مجموعه داستان «پوست‌هاي جوان» اين موفقيت را كسب كرد و نامش را در کنار نویسندگان بزرگی همچون هاروكي موراكامي، جومپا لاهيريف ادنا اوبراين، ران راش و يييون لي که پیش از او این جایزه را دریافت کرده بودند؛ به ثبت رساند.

اين جايزه 25 هزار يورويي گران‌ترين جايزه ادبي جهان براي يك مجموعه داستان كوتاه است و به نام فرانك اوكانر ناميده شده ؛نويسنده‌اي كه دبيلو.بي.ييتس او را چخوف ايرلند خوانده بود.فرانك اوكانر در سال 1903 متولد شده و در سال 1966 درگذشت.

جايزه فرانك اوكانر با حمايت مدرسه انگليسي، كالج كورك و شوراي شهر كورك اهدا مي‌شود و به اين دليل تاسيس شد تا مشوق ناشران براي انتشار بيشتر مجموعه داستان كوتاه يك نويسنده باشد.

گروه بين‌المللي اين رقابت امسال متشكل بود از متيو سوييني، شاعر ايرلندي ؛ آليسون مك لئود، نويسنده و رمان‌نويس كانادايي و مانوئل گونزالس، رمان‌نويس آمريكايي. رياست اين گروه بر عهده پاتريك كوتر بود.

كتاب برنده اين رقابت اولين بار در ايرلند و در سال 2013 منتشر شد. اين كتاب بعدا در بريتانيا نيز منتشر شد و قرار است سال 2015 از سوي گراو آتلانتيك در آمريكا نيز منتشر شود. ترجمه اين كتاب به زودي در هلند و سال آينده نيز در فرانسه منتشر مي‌شود.

دي ام سي فيلم كمپاني تهيه فيلم مايكل فاسبندر و كانر مك كوگان نيز قصد دارند تا از روي  بلندترين داستان اين مجموعه با عنوان «آرام با اسب‌ها» يك فيلم بسازند.

جايزه در ماه سپتامبر در مراسم اختتاميه جشنواره داستان كوتاه بين‌المللي كورك كه از سال 2000 تاسيس شده و قديمي‌ترين جشنواره داستان كوتاه جهان است، به كالين برت اهدا مي‌شود.

کد خبر 265617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha