جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۲۰ تیر در تهران به امامت آیت‌الله جنتی برگزار شد

جنتی آیت‌الله

به گزارش ایسنا، آیت الله احمد جنتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران با اشاره به سالروز حمله مأموران شاه به مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب نقش اثر گذاری در جامعه دارد و تنها مسئله ای شرعی نیست؛ چراکه حجاب فلسفه‌ای دارد که جلوی حرام‌زادگی را می گیرد و پاکدامنی را حفظ می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات امروز جامعه با مسئله حجاب افزود: باید ستادی مقتدر برای بررسی مسئله حجاب به وجود آید وافرادی با اختیارات و امکانات کامل درباره این مسئله چاره‌جویی کنند. همچنین عقلای قوم نیز باید راه حلی پیدا کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که مسئولین اجرایی را در مسئله حجاب مقصر می‌داند تصریح کرد: کارهای شدنی وجود دارند که انجام نشده است به طور مثال می‌توانند در دستگاه‌های اجرایی به کارمندان بگویند که با حجاب وارد مدرسه، بیمارستان، اداره و دانشگاه شوند چون مسئله حجاب تنها مربوط به خیابان‌ها نیست که در آن ارتباط نیروی انتظامی به خوبی کار کرده است و باید از اقداماتش تشکر کرد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که شاهدیم عده‌ای از فتنه‌گران با چراغ سبز و کلمه اعتدال امیدوار شده‌اند، گفت: این عناصر مطرود و سابقه‌دار که برخی از آنها محکومیت دارند و زندان رفته هستند فضا را برای حضورشان آماده دیده و در دانشگاه‌ها فعال شده اند که دانشگاه‌ها وظیفه کادرسازی نظام را بر عهده دارند.

وی افزود: شاهد انتصاب افرادی هستیم که در غائله 18 تیر 87 و فتنه 88 تأثیر گذار بوده‌اند، همچنین شاهد انتصاب افراد بدون استعلام از مراجع قضایی و یا مخالف نظر مراجع، تلاش برای بازگرداندن محکومین فتنه 88 و برکناری عناصر مومن، ادامه سرپرستی رئیسان دانشگاه‌ها که در شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی نیاوردند، هستیم.

وی با انتقاد از این‌که سرپرستی افرادی که از شورای انقلاب فرهنگی رأی نیاورده‌اند، در دانشگاه‌ها ادامه دارد، گفت: این چه دهان‌کجی به مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی است که افرادی با این ویژگی‌ها یکی یکی پست‌ها را اشغال می‌کنند، من نمی‌دانم این چه برخوردی بود که مجلس داشت، معتقدم باید عمل باشد، من شخصاً باورم نمی‌شود، چون معتقدم کسی که اول کار خود را نشان داد، هویت خود را مشخص کرده است.

امام جمعه موقت تهران با تشکر از عملکرد قاطع قوه قضاییه و آیت الله لاریجانی در برخورد با عناصر فتنه، تصریح کرد: از جمله یکی از سران فتنه که سه سال است پرونده‌اش پر شده و غنی‌ترین پرونده را دارد، با فشارهای بسیار رسیدگی به پرونده اش عقب می‌افتد. در حالی که همه در برابر دستگاه قضا مساوی هستند، چرا فشارها مانع اجرای عدالت می‌شوند، این برای ما قابل قبول نیست.

جنتی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر این‌که اعتدال خوب است و اسلام نیز به آن توصیه می‌کند، گفت: اعتدال یعنی مقابله با کفار پس این‌که با دشمن و عناصر شناخته شده آن برخورد نکنیم، ضد اعتدال و عین افراط است. پس باید مراقب باشیم که برخی در صحنه سیاسی کشور با شعار اعتدال جریان مومن را کنار نزنند، چون همین جریان مومن است که در مواقع خطر زودتر از همه سینه سپر می‌کند و در مشکلات به حمایت دولت می‌آید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به سالگرد تاسیس شورای نگهبان در 26 تیرماه اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان از اول تا به حال دارای ویژگی‌های قاطعیت، عدم سازش پذیری و عدم نفوذپذیری بوده است و به هیچ جا وابسته نبوده و استقلال کامل دارد و همین طور کاملاً قانون را رعایت می‌کند . البته نمی‌گویم هیچ خطایی نکرده‌ایم و حتماً اشتباهاتی بوده است، اما همواره مواضع روشن شورای نگهبان قابل دفاع است و این را می‌دانیم که دهان افراد را نمی‌توان بست.

جنتی با اشاره به اتفاقات فلسطین و عراق گفت : خداوند آمریکا و انگلیس و اسرائیل، این مثلث شوم را لعنت کند و به مردم فلسطین می گوید که در مسیر مقاومت و استقامت در برابر ظلم دردسرهایی وجود دارد که باید تحمل کنند، اما عاقبت آینده از آن شما است. همچنین در عراق هم شاهد جنایت‌های بی‌رحمانه‌ تروریسم ها هستیم که این شرارت ها بی سابقه است اما آمریکا و مجامع جهانی نفسشان در نمی آید و تماشا می کنند.

وی افزود: خوشبختانه در عراق شاهد آثار شکست اشرار هستیم و در این راستا از آیت الله سیستانی به خاطر فتوای به موقعشان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

آیت الله جنتی همچنین با تبریک به مناسبت میلاد امام مجتبی(ع) و تسلیت به مناسب وفات حضرت خدیجه و رحلت آیت الله محمدی گیلانی افزود: آیت الله محمدی گیلانی مردی متین، باوقار و دارای خلوص بودند که 11 سال در شورای نگهبان همکار ما بودند و در دوران انقلاب مسئولیت سنگین دستگاه قضا را به عهده داشتند.

این عضو مجلس خبرگان همچنین به وضعیت جسمانی آیت الله مهدوی کنی اشاره کرد و گفت: امید است که با دعای خیر شما مردم مومن در این شب‌های عزیز شاهد بهبود وضعیت ایشان باشیم.

بر اساس این گزارش جنتی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران نیز با بیان این‌که هر عمل خیر یا شر عاقبتی دارد گفت: یکی از بدترین نتایج گناه، سلطه شیطان است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که 86 مورد در قرآن درباره شیطان صحبت شده است گفت: نباید شیطان را به دوستی خود بگیریم همانطور کسانی که با دشمنان جمهوری اسلامی مثل انگلیس و آمریکا و اسرائیل دوستی می کنند با مردم خود دشمنی می کنند.

جنتی با بیان این‌که یکی از نتایج دوستی با شیطان این است که انسان را از فقر می‌ترساند و در نتیجه از نفاق دور می‌کند، اظهار کرد: شاهدیم کسانی که از فقر می‌ترسند به کمک آمریکا روی می‌آورند و ملت خود را با دلار آمریکایی معامله می‌کنند. در حالی که خدا می‌فرماید من شما را بی‌نیاز می‌کنم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: یکی دیگر از توطئه‌های شیطان این است که انسان را مغرور کرده و قدرت تشخیص را از او می‌گیرد. همانطور که امروز شاهدیم عده‌ای از تروریست‌ها احساس گناه نمی کنند و به خیال خودشان با نام انسان کارهای خوبی انجام می‌دهند.

کد خبر 265538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha