همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو اشکال قانونی ادغام دو دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و جامع علمی کاربردی، تأکید کرد: مطالعه ادغام این دانشگاه‌ها با توجه به اشکالات قانونی، به مصلحت نیست.

به گزارش مهر، دكتر محمد مهدی زاهدی با بیان اینکه ادغام دو دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و جامع علمی کاربردی کاملاً خلاف قانون است، گفت: ادغام این دو دانشگاه به هیچ عنوان قانونی نیست چون دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از مجلس شوراي اسلامي و دانشگاه جامع علمی کاربردی از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز دریافت کرده‌اند و بنا به نظر حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، مجلس شوراي اسلامي و شوراي عالي انقلاب فرهنگي نمی‌توانند به مصوبات یکدیگر وارد شده و آن را دفع کنند.

وی با بیان اینکه امکان قانونی ادغام این دو دانشگاه وجود ندارد، درباره کارکردهای مختلف آنها یادآور شد: از نظر ساختاری هم این دو دانشگاه کاملاً متفاوت هستند، درست است که «مهارت‌آموزی» هدف مشترک این دو دانشگاه است اما روش‌ها و برنامه‌ها فرق دارد؛ بنابراین دو دانشگاه مذکور از نظر ساختاری و قانونی امکان ادغام ندارند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مطالعه و بررسی کارشناسی این طرح در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: وقتی از نظر قانونی چنین امکانی وجود ندارد، مصلحت نیست مطالعه‌ای بر روی این طرح صورت گیرد.

زاهدی درباره اقدام وزیر علوم، تحقيقات و فناوري مبنی بر انتصاب یک سرپرست برای دو دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و جامع علمی کاربردی، تاکید کرد که این اقدام عرف جدید وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است.

کد خبر 265536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha