جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رزمنده و جانباز دفاع‌مقدس گفت: جانبازان در زمان جنگ برای نجات کشور کوشیدند ولی متاسفانه در جامعه به آنان با تحقیر و حتی تمسخر نگاه می‌کنند.

جانباز

حسین سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا٬ اظهار کرد:در سن کمتر از 16 سالگی به صورت داوطلبانه به جبهه اعزام شدم که در عملیات فتح‌المبین از ناحیه سر و سینه مجروح شدم و علاوه بر آن از دو ناحیه دوپا نیز مصدوم شدم که در اثر آن پای راست من قطع شد.

8 سال دفاع کردیم نه جنگ

این جانباز ادامه داد: در هشت سال دفاع‌مقدس برای حفظ آرمان‌ها و خاک کشور به نبرد با دشمن پرداختیم و این درحالی است که بسیاری از کشورها تصور می کنند که ما جنگ کردیم.

وی با اشاره به قیام امام حسین(ع) و حادثه عاشورا تاکید کرد: شهدای 8 سال دفاع مقدس مانند امام حسین (ع) از دین اسلام دفاع کردند تا آن را زنده نگه‌دارند.

فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمرنگ است

سعیدی اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی ایران کمرنگ شده است و بسیاری از افراد به جانبازان نگاه تحقیرآمیز دارند و باید اخلاق اجتماعی جامعه نسبت به این قشر تغییر کند چراکه جانبازان علاوه بر مشکلات متعددی دارند. همه در کتاب‌های درسی داستان ریزعلی را خوانده‌ایم که با به آتش کشیدن پیراهن خود توانست مسافران قطار را از مرگ نجات دهد٬ جانبازان هم، در زمان جنگ برای نجات کشور کوشیدند ولی متاسفانه در جامعه به جانبازان هنوز با تحقیر و حتی تمسخر نگاه می‌کنند.

وی گفت: رسانه‌ها نه تنها در مقطع زمانی خاص٬ بلکه باید همیشه با حضور در صحنه، فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهند.

وی اظهار کرد: نقص عضو نباید زندگی را برای فرد آسیب دیده سخت و طاقت‌فرسا کند بلکه انسان باید با پایداری بر باور‌ها و اعتقادات خود برای رسیدن به آرزوها تلاش کند.

سعیدی در پایان تاکید کرد: اکنون که در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به سر می‌بریم همه در مقابل خون شهدا مسئول هستیم و باید تلاش کنیم تا دستخوش نقشه‌های ضد فرهنگی و غربی دشمن نشویم.

کد خبر 265535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha