همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان در پی حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی به ساکنان بی‌دفاع غزه با ارسال نامه به دبیران کل سازمان ملل، سازمان همکاری‌ اسلامی و اتحادیه عرب، خواستار اقدام قاطع این مجامع برای توقف این جنایات شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی حملات بیرحمانه و ددمنشانه ر‍زیم صهیونیستی به ساکنان بیدفاع غزه وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی و دبیرکل اتحادیه عرب خواستار اقدام قاطع این مجامع برای توقف جنایات شد.

متن این نامه‌ به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای بان کی مون

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

جناب آقای ایاد مدنی

دبیر کل محترم سازمان همکاری‌های اسلامی

جناب آقای نبیل العربی

دبیر کل محترم اتحادیه عرب

سلام علیکم

چنانچه مستحضر هستید رژیم صهیونیستی ظرف هفته های اخیر مبادرت به تجاوزات گسترده به مناطق فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه از جمله دستگیری گسترده صدها فلسطینی و حملات هوایی به مناطق مسکونی فلسطینیان کرده است. این موج از اقدامات ظرف روزهای گذشته با تهاجم گسترده نظامی به نوار غزه و حملات هوایی، توپخانه ای و دریایی به مناطق مختلف نوار غزه و بمباران منازل مسکونی و کشتار هدفمند و سازمان یافته غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان و حتی حمله به خبرنگاران که تا کنون به کشته شدن ده‌ها فلسطینی و زخمی شدن صدها تن انجامیده است، وضعیت بسیار نگران کننده و فاجعه آمیزی را به وجود آورده است.

عالیجناب

ادامه این روند بویژه در شرایط تداوم محاصره ظالمانه نوار غزه و کمبود شدید امکانات پزشکی برای مداوای مجروحان و عدم امکان ارسال کمکهای انساندوستانه به نوار غزه، به وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی منجر و قطعا صلح و امنیت منطقه را با خطر جدی مواجه خواهد کرد.بی شک محکومیت آشکار جنایات رژیم صهیونیستی علیه مناطق فلسطینی و جلوگیری از ادامه حملات این رژیم، مسئولیت همه نهادها و مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی است. لذا از جنابعالی درخواست می‌کنم در راستای انجام وظایف قانونی و انسانی خود، مساعی خود را برای جلوگیری از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و کشتار مردم مظلوم فلسطین به کار بندید.

در پایان موفقیت و سربلندی جنابعالی را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه دیروز (چهارشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به تداوم جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه، گفت: بدون تردید این تجاوزات علیه ملت فلسطین همزمان با ماه مبارک رمضان موجب خشم و نفرت بیش از پیش کشورها و ملت‌های مسلمان و همه ملت‌های آزاده جهان از رژیم صهیونیستی و انزوای بیشتر آن در عرصه جهانی می شود.

افخم ضمن تجلیل از روحیه مقاوم مردم فلسطین در غزه و مناطق مختلف در دفاع و ایستادگی مقابل این اقدامات وحشیانه در روزهای ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: کشورهای غربی و حامیان رژیم صهیونیستی باید با اتخاذ مواضع محکم مانع از بروز یک فاجعه انسانی و تداوم حملات رژیم اشغالگر علیه فلسطینی‌ها شوند.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد:‌ جا دارد که کشورهای اسلامی و عربی و نهادهای طرفدار حقوق بشر از تصمیم فلسطینی‌ها برای پیگیری این جنایات در نهادهای حقوقی و بین‌المللی از جمله دیوان کیفری بین‌المللی حمایت کرده و در مقابل جنایات و اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی واکنش فوری و موثر نشان دهند.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه نیز تشدید حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه و شهادت تعدادی از فلسطینی‌ها و مجروح شدن جمع زیادی از ساکنان بی دفاع این مناطق را به شدت محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی از صبح سه‌شنبه دوره تازه‌ای از حملات تجاوزکارانه خود به نوار غزه را آغاز کرده که بر اثر آن تعدادی از فلسطینی‌ها کشته و مجروح شدند

کد خبر 265498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha