یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

احمد افشار: بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حالی به نیمه‌های راه برگزاری رسیده که امسال حضور گسترده بخش‌های هنری بر جذابیت‌های آن در باغ‌موزه دفاع‌مقدس افزوده است.

نمایشگاه قرآن

 در بخش‌هاي هنري 120اثر از 90هنرمند در 2بخش تجسمي و نمايشي در معرض ديد علاقه‌مندان است و بخش فروش بازديدكنندگان بسياري را جذب خود كرده است. در كنار اين، هر روز چند نشست تخصصي در سالن‌هاي كنفرانس و هويزه باغ‌موزه برگزار مي‌شود و برخي ناشران علاوه بر ارائه آثار قرآني، كتاب‌هايي با موضوع دفاع‌مقدس عرضه كرده‌اند.

نمايش گردشي آثار تجسمي

جواد صادقي، دبير بخش تجسمي نمايشگاه قرآن درباره چگونگي نمايش 120 اثر از 90هنرمند در فضاي نمايشگاه قرآن به همشهري گفت: امسال آثار هنري به‌صورت گردشي به نمايش گذاشته شده است. به اين ترتيب، مخاطباني كه هر بار به نمايشگاه مي‌آيند با آثار تازه مواجه مي‌شوند. حسين خسروجردي با «حيات پس از مرگ»، اثر زنده‌ياد عبدالمجيد حسيني راد، آثار احمد نادعليان با الهام از معراج‌نامه و اثر شيرين پيله‌وري با موضوع آفرينش ازجمله داشته‌هاي بخش تجسمي است. بخش هنرهاي جديد در قالب ويدئوآرت و ويدئوچيدمان هم با هدف برآوردن توقع مخاطبان به‌ويژه نسل جوان در حوزه مفاهيم قرآني به نمايشگاه در آمده‌اند.

محتوامحوري در بخش ناشران

بخش فروش نمايشگاه متشكل از 199غرفه است كه در 2بخش محصولات توليدي را در معرض ديد بازديدكنندگان قرار داده است. رجبعلي سالاريان مدير بخش فروش نمايشگاه قرآن گفت: يكي از محورهاي اصلي اين بخش محتوامحوري است. در 179 غرفه اين بخش 232 ناشر جانمايي شده و بيش از 18هزار عنوان كتاب را در معرض ديد قرار داده‌اند. 30 ناشر از عراق، سوريه، لبنان، تركيه و فلسطين در 20غرفه 3100 عنوان كتاب به نمايش گذاشته‌اند و در بخش محصولات قرآني 66 مؤسسه در 47غرفه ازجمله 15غرفه استاني حضور دارند.

استقبال از نمايش‌هاي خياباني

اجراي نمايش خياباني در فضاي باز نمايشگاه قرآن كه هر شب با حضور هنرمندان برجسته اين رشته برگزار مي‌شود، با استقبال مردم به‌ويژه كودكان همراه شده است. عليرضا استادي مسئول نمايش‌هاي خياباني بخش هنري با اشاره به فعاليت‌هاي متنوع اين بخش افزود: هر شب بين 4تا 6نمايش خياباني با مضامين قرآني و رويكرد مذهبي در گونه‌هاي مختلف نقالي، پرده‌خواني و... اجرا مي‌شود.

 

کد خبر 264920

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha