گروه سیاسی: رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور با اشاره به پایان مهلت نامزدها برای استعفا اعلام کرد: با یک بررسی از استان‌ها به طور تخمینی حدس می‌زنیم که حدود 150 نفر از مدیران دولتی تا روز پنج‌شنبه از سمت‌های خود استعفا کرده‌اند.

محمدحسین موسی‌پور در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه وزارت کشور آمار دقیق و روشنی از استعفای مقامات و مسئولان دولتی ندارد، گفت: افرادی که استعفا می‌دهند، ملزم نیستند تا وزارت کشور را از استعفای خود آگاه کنند، بنابر این ما آمار دقیق و روشنی از استعفای مقامات و مسئولان دولتی نداریم.

معاون پارلمانی وزارت کشور درباره شغل این دسته از مدیران که استعفا داده‌اند گفت: این افراد شامل تعداد معدود و انگشت‌شماری از معاونین وزرا، استانداران، معاونین استانداران، فرمانداران بوده و بقیه نیز شامل سایر رده‌های مسئولیتی در استان‌ها و شهرستان‌ها می‌شوند.

وی خبر استعفای استاندار خراسان شمالی و معاون پشتیبانی و تامین منابع انسانی وزارت کشور را نیز تایید کرد و گفت: احتمال استعفای استاندار زنجان نیز وجود دارد.

وی همچنین گفت: چند تن از فرمانداران و معاونین استانداران نیز استعفا داده‌اند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر کشور با تاکید بر این‌که زمان قانونی برای استعفا به پایان رسیده تصریح کرد: در پایان این زمان تفاوتی بین شاغلین در نیروهای مسلح و دیگر نهادهای مذکور ‌در قانون وجود ندارد.

اصلاح احتمالی قانون انتخابات

معاون حقوقی‌و پارلمانی وزارت کشور نیز با توجه به برخی نقطه‌نظرات احزاب و گروه‌های سیاسی در خصوص محدودیت‌های اعمال شده در زمینه تبلیغات انتخابات مجلس هشتم، گفت که به نظر می‌رسد برخی نمایندگان درصدد ارائه طرحی برای حذف این محدودیت‌ها هستند.

موسی پور در گفت وگو با ایرنا، افزود: امکان دارد این طرح با شروع فعالیت مجلس بعد ازتعطیلات تابستانی نمایندگان در دستور کار مجلس قرارگیرد تا در اصلاحیه قانون انتخابات مجلس تجدید نظر شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی‌نیز احتمال ارائه‌طرح برای تجدید نظر درخصوص برخی محدودیت‌های اعمال شده در تبلیغات انتخاباتی را تایید کرد.

از استعفاها

رئیس سازمان پزشکی قانونی، مدیرکل صدا و سیمای مازندران، مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بابل و همچنین مدیرکل امور اجتماعی و انتخابات استانداری، رئیس دایره رسیدگی به شکایات استانداری، مدیرکل اداره بهزیستی، مدیرکل شهر و روستای استانداری، رئیس سازمان صنایع و معادن استان، مدیرکل اداره تعاون، معاون اداری و مالی استانداری خراسان شمالی و مشاور اقتصادی استاندار خراسان شمالی از جمله افرادی هستند که با هدف دستیابی به کرسی نمایندگی مجلس، از سمت خود استعفا کرده‌اند.

کد خبر 26464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز