جمعه ۲۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گروه نور به سرپرستی و آهنگسازی کریستف رضاعی درساعت 21 روزهای 28، 29 و 30 تیر در تالار وحدت به اجرای کنسرت می پردازد.

به گزارش همشهری آنلاین این گروه اخیرا با آلبوم «آلبا» به جست وجوى ریشه هاى کهن موسیقى برخاسته‌اند و سعی کرده‌اند موسیقی ایرانی را در کنار موسیقی پیش از رنسانس قرار دهند.

این گروه سعی کرده است در بیشتر اوقات تلفیق از طریق یافتن شباهت میان فضاى موسیقى دستگاهى و مدهاى کلیسایى (شباهت هاى مدال) یا رابطه مفهومى میان کلام انتخاب شده (همگونى معنایى، کلامى) و یا هر دو این موارد صورت بگیرد.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که این گروه که 6 سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد، برای ضیط نخستین آلبوم خود ابتکار جالبی به خرج داد به این معنا که برای سه روز به قلعه اردشیر بابکان، آتشکده سنگی در فیروزآباد فارس رفته و آلبوم آلبا را با استفاده از آکوستیک طبیعی قلعه ضبط کردند. این آلبوم از سوی نشر موسیقی هرمس به بازار موسیقی عرضه شده است.

استقاده از سازهای مختلف از ملیت‌های گوناگون از جمله ویژگی‌های این گروه به شمار می‌رود .

در گروه نور که قطعات آلبوم آلبا ونیز برخی از قطعات آلبوم بعدی خود را اجرا می‌کنند، کریستف رضاعی (سرپرست گروه، آهنگساز ،خواننده تنور، و نوازنده هارمونیوم، نوعی ساز کلاویه دار)،علی بوستان (عود و شورانگیز)، رضا عسگرزاده (فلوت ریکوردر و دودوک، وخواننده)، مصطفی محمودی (آوازهای کردی و فارسی)، صبا علیزاده(کمانچه)، علی رحیمی (تمبک و دف)، پیر بارانژه(خواننده تنور) پیر ابوینبار (باریتون) و حمید خسروشاهی (خواننده باس) حضور دارند و سازهای مختلف را می‌نوازندو می‌خوانند.

کد خبر 26437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز