دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: روغن کانولا که از دانه‌های گیاه کانولا گرفته می‌شود از خانواده کلم‌ها است.

  روغن کانولا؛ سازگار با قلب

به گزارش ايسنا، کلم پیچ، کلم بروکلی و گل کلم نیز از همین خانواده گیاهی هستند. روغن کانولا برای هر نوع روش پخت و پز ایده‌آل است. در واقع مقاومت بالای این روغن در برابر حرارت به این مفهوم است که می‌توان از آن در شیوه‌های مختلف طبخ غذا استفاده کرد.

روغن کانولا در سراسر جهان مورد استفاده دارد. در واقع روغن کانولا از روغن‌های گیاهی پرمصرف در کانادا و ژاپن است در حالی که در مکزیک و آمریکا به لحاظ مصرف در رتبه دوم روغن‌های گیاهی قرار دارد اما با این حال در مجموع سومین روغن گیاهی مصرفی در سراسر جهان محسوب می‌شود.

امروزه نیاز جهانی برای تولید و توزیع مواد خوراکی سالمتر افزایش یافته چرا که بیماری‌هایی چون دیابت و امراض قلبی - عروقی به چالشی مهم در سراسر جهان تبدیل شده و یک تغییر ساده‌ مثل استفاده از روغن‌های آشپزی سالمتر می‌تواند تاثیر چشمگیر بر سلامت افراد داشته باشد.

مقدار چربی‌های اشباع‌شده موجود در روغن کانولا پایین است و در عوض اسیدهای چرب امگا6 و امگا3 به نسبت دو بر یک در این روغن وجود دارند. مصرف این روغن مقدار لیپوپروتئین کم‌حجم یا همان کلسترول بد و همچنین کل حجم کلسترول خون را پایین می‌آورد و به عنوان منبع غنی از اسیدچرب امگا3 برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی مفید است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) سلامت این روغن را به دلیل داشتن مقادیر زیادی از چربی‌های کاهنده کلسترول مورد تایید قرار داده است. روغن کانولا محصولی غنی از اسید «آلفا - لینولنیک»، نوعی اسید چرب امگا3 موجود در گردو است. این روغن همچنین سرشار از اسیدهای چرب تک زنجیره‌ای اشباع نشده است که در آواکادو و زیتون نیز وجود دارند.

کد خبر 264247

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha