سمانه بامشاد : بیمارستان مغز و اعصاب ایران تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ افتتاح می‌شود.

سمیعی

به گزارش همشهري، همايش فضيلت‌هاي فراموش‌نشدني در اخلاق نيكوكاري ايرانيان 24 خرداد‌ماه در سالن همايش‌هاي برج ميلاد تهران برگزار شد.

اين همايش به همت مؤسسه خيرين متوسلين به امام رضا(ع) و به‌منظور جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي براي ساخت و تكميل بيمارستان و مركز تحقيقات علوم مغز و اعصاب ايران با حضور سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، محمدباقر قاليباف شهردار تهران و جمعي از خيرين و نيكوكاران برپا شد.

پروفسور مجيد سميعي، نخستين جراح ميكروسكوپي مغز در جهان از افتتاح بيمارستان و مركز تحقيقات علوم مغز و اعصاب ايران تا 2 سال آينده خبر داد وگفت: در جلسه‌اي كه 2 هفته پيش در ليسبون داشتيم به فدراسيون جهاني مغز و اعصاب پيشنهاد دادم مركز علوم مغز و اعصاب ايران با شركت 160كشور جهان و بزرگ‌ترين استادان مغز و اعصاب دنيا افتتاح شود كه مورد تصويب هيأت رئيسه فدراسيون قرار گرفت و مقرر شد اين مركز ارديبهشت‌ماه سال 1395 افتتاح شود.

مبدع نخستين جراحي قاعده جمجمه در جهان افزود: من هر سال به ايران مي‌آيم و آموخته‌هايم را در اختيار همكاران خود در ايران قرار مي‌دهم.وي درباره ساخت بيمارستان و مركز تحقيقات علوم مغز و اعصاب ايران اظهار داشت: دوست ندارم اين مركز وابسته به شخص خاص يا دولتي باشد و زماني كه خيرين اعلام آمادگي كردند گفتم حتي نمي‌خواهم كه زمين آن متعلق به شهرداري باشد كه بعد ادعايي صورت گيرد.

پروفسور سميعي معتقد است كه كساني كه در اين بيمارستان كار مي‌كنند بايد درباره آن تصميم بگيرند و نبايد شهرداري يا دولت در اتفاقات و عملكرد مركز تأثيرگذار باشند.پروفسور سميعي معتقد است كساني در اين بيمارستان بايد كار كنند كه دانش آن را داشته باشند لذا در اين‌باره جواناني را با خود به آلمان برده تا دوره‌هاي تخصصي خود را در آنجا بگذرانند. اين كار با كمك خيرين امكان پذير شده است.

اين جراح شناخته شده مغز و اعصاب بيان كرد:به‌عنوان دبير فدراسيون جهاني مغز و اعصاب به همه كشورهاي جهان سفر كرده‌ام و حداقل در سال 2 مرتبه به تمامي كشورهاي جهان سفر مي‌كنم و مي‌توانم به جرأت بگويم ايرانيان از نظر ضريب هوشي در جهان بي‌نظير هستند.

پروفسور سميعي با تأكيد بر اينكه تمامي پدران و مادران از فقير و غني دوست دارند فرزندانشان تحصيل كنند، ادامه داد:بايد سعي كنيم علم و دانش را در كشور خود به حدي برسانيم تا تمام نيازهاي انسان امروز را بتوانيم با دستان خودمان برطرف كنيم.
پروفسور سميعي آرزوي خود را ساخت بيمارستان و مركز تحقيقات علوم مغز و اعصاب ايران دانست تا اروپايي‌ها و آمريكايي‌ها اگر بخواهند در سطح بسيار بالايي از علوم مغز و اعصاب در حوزه آموزش، تحقيقات و درمان الگويي به‌دست بياورند به ايران بيايند.
وي ادامه داد:

مي‌خواهم قبل از اينكه از دنيا بروم اين مركز ساخته شود تا ايرانيان از اينكه چنين مركزي در كشور وجود دارد به‌خود افتخار كنند. پروفسور سميعي در پايان افزود: من به هيچ رده و گروه يا كارهاي سياسي- نه در آلمان و نه در ايران- وابسته نيستم و اگر كسي بخواهد من را به سياست وصل كند، دشمن ايران و ملت ايران است.

در اين همايش مراسم گلريزان يا كمك به اين مركز تحقيقات مغز و اعصاب ايران نيز انجام شد كه هدايا‌يي توسط افراد خير جمع شد و در اختيار اين مركز قرار گرفت. همچنين در اين همايش تابلوهاي نفيسي قرار داده شده بود كه به نفع مركز تحقيقات علوم و مغز و اعصاب ايران به‌فروش برسد كه يكي از اين تابلو‌ها را يك خانم آلماني كه دارنده شركت رسانه‌اي بود با مبلغي بالا براي مركز تحقيقات مغز و اعصاب ايران خريداري كرد. گروهي از افراد نيز چون بانوان خير كهريزك انگشتري خود را از دست درآورده و براي ساخت مركز اهدا كردند.

کد خبر 262682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha