همشهری آنلاین: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که به صورت مکرر از رنگ مو به ویژه رنگ موهای تیره استفاده می‌کنند، بیشتر از افراد دیگر با خطر ابتلا به سرطان‌های مثانه و خون رو به رو هستند.

افزایش احتمال ابتلا به سرطان‌های مثانه و خون با استفاده زیاد رنگ مو

به گزارش ایرنا، دکتر بهروز باریک بین افزود: به دلیل وجود مواد شیمیایی در رنگ مو و جذب آن از طریق پوست، استفاده مکرر از آنها سبب ورود میزان زیادی از این مواد به بدن می‌شود و کارکرد دستگاه‌های حیاتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که در نهایت می‌تواند به بروز بیماری سرطان منجر شود.

وی افزود: آرایشگرهایی که به طور مشخص با رنگ مو سر و کار دارند با خطر ابتلا به این بیماری‌ها مواجه هستند؛ بنابراین لازم است این دسته از افراد هر چند وقت یک بار نوع کار خود را تغییر دهند تا از میزان خطر بکاهند.

باریک بین به خطر بروز مشکلاتی برای جنین مادرانی که از رنگ مو در دوران بارداری استفاده می‌کنند، اشاره کرد و گفت: به دلیل احتمال جذب مواد شیمیایی موجود در رنگ موها در بدن جنین، مادران باردار به ویژه در 3 ماهه اول بارداری باید از رنگ کردن مو پرهیز کنند.

متخصص پوست و مو خاطر نشان کرد: از آنجایی که شرکت‌های تولید و خرید و فروش رنگ مو در سراسر دنیا بسیار زیاد است امکان دارد برای جلوگیری از کم شدن سودهای کلان خود اقدام به انتشار برخی مطالبی کنند که احتمال بروز سرطان به دلیل استفاده مکرر از رنگ موها را رد کند.

باریک بین افزود: اما با توجه به اینکه مقالات معتبر علمی بسیار زیادی این احتمال را تایید می‌کند، بهتر است افراد به این مساله توجه ویژه داشته و از استفاده زیاد این مواد پرهیز کنند.

کد خبر 262520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha